• Pearl22

Vattenblåsor på fingrarna?

Upptäckte ikväll att min lilla tjej (1 år och 4 månader) har fått flera vätskefyllda små blåsor på fingrarna. Det syns tydligast på ena tummen där den största blåsan är ca 5 mm i diameter. Totalt kanske 7 blåsor på olika fingrar varav de flesta pyttesmå. Någon som vet vad det kan vara? och framför allt, kan man göra nåt åt det? Det är inte vattkoppor!

• Svar på tråden Vattenblåsor på fingrarna?
  • Fia 74

Känner igen detta! Min lilla flicka har haft så någon gång också (hon är 1 år). Hon kryper fortfarande, så jag har trott att det bara är från friktionen från golven - eller?

• Bedan

Kan hon ha tagit i någon växt som kan ge känslig hud blåsor?

• Pearl22
    Bedan skrev 2010-05-09 20:32:50 följande:
    Kan hon ha tagit i någon växt som kan ge känslig hud blåsor?
    Det är ju inte omöjligt då hon ska klämma och känna på allting såväl inne som ute :)

Höstblåsor låter också lurt...ska kolla i morgon ifall hon även har blåsor i munnen.
  • MissLillan
    Pearl22 skrev 2010-05-09 20:51:10 följande:
    Det är ju inte omöjligt då hon ska klämma och känna på allting såväl inne som ute :) Höstblåsor låter också lurt...ska kolla i morgon ifall hon även har blåsor i munnen.
    Kolla fötterna... mina hade inte i munnen.
  • Pearl22
    MissLillan skrev 2010-05-09 20:52:35 följande:
    Kolla fötterna... mina hade inte i munnen.
    Där har hon inga blåsor. De inspekterade jag noggrant då vi busade tidigare idag :)
  • babyboom86

Igår upptäckte jag att även min dotter på 16 månader har som vattenblåsor på händer och fötter, även en liten rackare typ på skinkan. Kan det vara något annat än just höstblåsor?

Svar på tråden Vattenblåsor på fingrarna?