• Anonym (suck)

Operation trots förkylning??????

Jag ska genomgå en rygg operation imorgon som jag väntat på länge....Nu är sonen förkyld och har ont i halsen och jag börjar känna symptom men vet inte om det är psykiskt för att jag är så rädd för behöva skjuta upp operationen. får man opereras ooch sövas om man är förkyld???

• Svar på tråden Operation trots förkylning??????
  • Bevabus

Man ska helst inte vara förkyld, men du är ju inte jättesjuk. Du har bara lite känningar och då tycker jag du ska få operationen överstökad. Du ska se att det går bra Jag var förkyld när jag opererades för ett år sedan också. Om det bara är en lättare variant så är det ingen fara.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Anonym (suck)

Tack för svaret nu kan jag lugna mig lite

• Anonym (...,)
    Anonym (suck) skrev 2010-05-09 21:37:49 följande:
    Tack för svaret nu kan jag lugna mig lite
    Det beror på.

Halsen måste ju vara okej för att de ska kunna söva ner dig säkert. Feber ska du inte ha.

Men måste op. ställas in pga gilltigt skäl brukar man få en snabb ny tid.
  • Anonym (suck)

Jag får se hur jag mår imorgon hoppas det bara är min oro som spökar

• Anonym (...,)
    Anonym (suck) skrev 2010-05-09 21:53:20 följande:
    Jag får se hur jag mår imorgon hoppas det bara är min oro som spökar
    Du kan alltid ringa och fråga. Särskillt om du har en bit att åka.
    Ska du vara där tidigt kan du ringa antingen till op. eller till vårdavdelningen.

Annars är det bara att åka dit. Antingen blir du opad eller också får du vända hem.
  • pikku my

kan man bli opad trots hosta? vet inte op datum ännu men fösöker dricka mycket varmt te

• How about cupcakes

Jag skulle passa mig om jag hade känningar. I allafall om det gäller ryggen. Jag blev förkyld en vecka efter en hysterektomi. Jag svär: jag dog lite varje gång jag hostade eller nös. Hade det varit en fot eller knä så hade det ju inte gjort nåt.

Lycka till!

Svar på tråden Operation trots förkylning??????