• kabacigg

Postafen, hur ofta tar ni tablett

Jag är i vecka 11 och mår så himla illa mest hela tiden. Fick tips om att äta Postafen, åksjukepiller från Apoteket. Hur länge kan man ta dem? Och hur ofta tar ni dem? Var tolfte timme? Jag gillar inte att äta tabletter eller mediciner överhuvudtaget, men antar att jag kanske borde, för det här är inte kul!

• Svar på tråden Postafen, hur ofta tar ni tablett
  • Cia o krabaten

Jag tog en på förmiddagen.

Mådde mest illa på em/kväll så tog jag på fm så hävde jag det innan det ens börjat.
    Syrran mådde räv så fort hon slog upp ögonen så hom fick ta med 12h emellan.
  • FL Lisa

jag är i v. 12 nu och har mått illa och kräkts dagligen sen v.6 och i början försökte jag med postafen. tog då en direkt på morgonen men det fungerade verkligen inte för mig. Förutom att den inte tog bort illamåendet så gjorde den mig helt däckad. Jag kunde verkligen sova middag i fleeeeera timmar och ändå sova gott om nätterna när jag åt postafen och det fungerar ju inte i längden.

Var till läkaren istället och fick utskrivet lergigan comp som fungerar bra mycket bättre. Är iof fortfarande illamående 24 timmar om dygnet men kräks inte alls lika mycket som tidigare och jag blir inte heller lika däckad av de här tabletterna som av postafen.

Jag vet inte hur många postafen som är lämpligt att ta men jag hade aldrig fixat mer än max 2 per dag....1 på morgonen och 1 på kvällen...hade jag tagit fler hade jag nog sovit dygnet runt

jag HATAR att kräkas
  • Tess1979

Postafen hjälpte mig jättebra, hade inte överlevt utan dom. Visst kan man bli lite trött, men det var inte mycket alls (för min del iaf), och hellre är man ju lite trött än illamående! Var 12:e timme kan man ta ett piller. Jag tog en direkt jag klev upp på morgonen och efter 12 timmar tog jag en till om jag fortfarande var vaken då.
    Jag var orolig över hur/om det kunde påverka barnet på något sätt att jag åt så mycket Postafen och så länge (åt dom konstant i typ 3 månader) så jag fick en tid att prata med en läkare. Han sa att det var inget farligt alls, att så länge jag behövde äta dom så skulle jag göra det.
    Hoppas att dom ska funka lika bra för dig som dom gjorde för mig, jag hade inte överlevt utan dom!

• MrsHelgesson

Jag har ätit Postafen två gånger om dagen i en vecka nu och dem hjälper kanon. Eftersom jag hade problem med kraftigt illamående och kräkningar varje dag så sa barnmorskan att jag skulle testa dem. Vilken tur att jag gjorde det. Illamåendet försvann inte helt och hållet, men jag mådde i alla fall inte lika dåligt. Däremot blev jag otroligt trött och slö, kände mig nästan drogad. Men tröttheten försvinner den med efter ett tag.

• vackert udda

På mej hjälper Postafen ingenting över huvud taget, tyvärr. Åksjukebanden, Seaband, hjälper däremot mej bättre än nåt annat jag provat hittills.

• Magic 3

Verkar som det där med illamående e olika från kvinna till kvinna. Jag väntar 3an o har 2 pojkar sen innan. Mådde bra med bägge 2 o mår hyfsat bra denna gång med. Men pga min magkatarr så kan jag oxå må illa o det dygnet runt. Har dock aldrig provat Postafen...kanske ska testa!

Svar på tråden Postafen, hur ofta tar ni tablett