• Anonym (Nej nej nej!!!)

Vad gör man om man blivit kär i fel man... Och redan är gift?!

Ber om ursäkt, det blev lite långt detta men jag ber er. Läs!

Såhär är det.
    Jag är gift sen 6år tillbaka, jag och min man har levt ihop i mer än 10år. Ingen av oss är över 30 om det har med saken att göra. Vi har 3barn, alla under 5år.
    Vi har ett bra förhållande, bråkar aldrig och har ett väldigt bra sexliv. Perfekt, faktiskt. Eller ja, nästan

Men nu är det såhär, jag har blivit kär i hans kompis. Verkligen kär! Jag tänker jämt på honom, kollar på foton i hemlighet, är verkligen kär med pirr i magen och allt vad det innebär.
    Dom är inte speciellt nära vänner, ytligt bekanta som umgås lite då och då. Jag har inte vetat nåt om honom mer än vad han heter, vad han kommer ifrån och vem hans syskon är... Inget mer. Nu har min man och han lärt känna varandra mer och jag fick i fredags veta att han har flickvän... Kändes som att hjärtat skulle spricka. Idag fick jag även veta att han vill ha barn, helst nu
    Men vad ska jag göra?!
    Jag vill inte lämna min man, jag avgudar min man!
    Kan man verkligen bli kär i någon annan men att dom känslorna går över? För jag skulle ändå inte lämna min man för honom om chansen erbjöds.
    Jag älskar min man på ett mycket högre plan, och skulle aldrig offra det vi har för en känsla.
    Jag kan även känna ett pirr när jag ser på min man.

Åh!! Jag vet att det är hemskt snurrigt allt jag skriver... Men jag måste bara få ur mig det.
    Snälla, finns det någon som levt i ett förhållande och helt plötsligt blivit kär i någon annan? Hur har det gått för er? Vad ska jag göra? Varför har det blivit såhär?
    Jag tänker inte berätta för min man, det skulle knäcka honom, och jag skulle aldrig vilja göra honom så illa.

Snälla snälla!! Finns det nån som kan bolla lite tankar och funderingar med mig? Ge mig lite hopp om att detta går över och att det bara är en dum period? Nån mer än jag måste "råkat ut för" detta?
    Skulle bli så tacksam om nån ville skriva nåt till mig, helst inte påhopp. Mår så dåligt redan, så jag ber er... Kasta inte skit på mig.
    Även fast det blivit såhär så avgudar jag min man, inget får tro något annat.

Hemskt pinsamt, men en sak som ger mig hopp är att det är faktiskt min man jag tänker på under sex, då är det bara han som finns i mina tankar. Det är väl ändå positivt?
  • Svar på tråden Vad gör man om man blivit kär i fel man... Och redan är gift?!
  • Bevabus

Ni är båda upptagna på varsitt håll. Umgås så lite som du bara kan med den här mannen så ska du se att känslorna svalnar. Jag vet hur du kände dig när du fick reda på att han hade flickvän, jag har fått hjärtat krossat på samma sätt. Men eftersom att du och din man har ett sånt otroligt bra förhållande så är det inte värt att röra upp något. Dina känslor för den där killen kommer att svalna med tiden, det kanske tar ett halvår men det kommer kännas lättare till slut. Som sagt, håll dig borta från honom.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Anonym (Nyfiken)

Dömma någon gagnar ingen.I ditt fall finns inget att dömma heller för den delen.

Skulle först säga att du är nog inte kär i honom,snarare attraherad eller förälskad.

Verkar som alla upplever något sånt här någon gång. Jobbigt men det går ofta över. Vänta och se. Men eftersom du har viljan att fortsätta med din man så ser det bra ut. Tappar du den är det inte mycket att göra.

Tack underbara ni!
    Det känns så skönt att ni orkar läsa och kommentera.

Berverly: Detta låter säkert dumt, men det var skönt att höra att nån mer än jag fått hjärtat krossat på samma sätt. Snälla ta inte detta fel. Jag önskar du aldrig behövt uppleva det, men skönt att nån förstår mig. Han var här idag... Och jag försökte hålla mig så långt från det rummet jag kunde... Min man ska träffa honom på tisdag och allt jag vill just nu är att fixa barnvakt och följa med... Men jag vet att jag inte borde! Och jag kommer inte tillåta mig göra det heller.
    Allt jag ser framför mig just nu är hans ögon, dom är så otroligt vackra. I övrigt är han inte speciellt snygg, lite av en tönt, usch så hemskt av mig att säga så Men han ser ut som en bad boy, men har en så blyg personlighet. Och han är så genom snäll... Gah! Blir galen!!

Anonym (nyfiken): Tack, snälla du.
    Jag kanske låter dum nu, men vad är skillnaden på kär och förälskad? Jag vet verkligen inte skillnaden... Jag har alltid trott att det betyder samma sak men olika ord, förstår du?
    Jag kommer inte tappa viljan att fortsätta med min man. Den kommer alltid finnas där. Jag vet att jag och min man är gjorda för varandra... Men nu kommer dom här känslorna och skakar om allt!
    Det dumma är att jag känner mig så hemsk mot min man... Man får ju inte känna såhär när man lever i ett förhållande... Eller?
    Men visst ska jag hålla tyst för min man? Inte ska jag berätta vad jag känner? Jag vill verkligen inte att han ska bryta med den här killen, för dom kommer så bra överens, och jag vill verkligen inte kossa min mans hjärta. Han är verkligen helt underbar, min man alltså.

• Bevabus
    Anonym (Nej nej nej!!!) skrev 2010-05-09 22:01:45 följande:
    Tack underbara ni!Det känns så skönt att ni orkar läsa och kommentera.Berverly: Detta låter säkert dumt, men det var skönt att höra att nån mer än jag fått hjärtat krossat på samma sätt. Snälla ta inte detta fel. Jag önskar du aldrig behövt uppleva det, men skönt att nån förstår mig. Han var här idag... Och jag försökte hålla mig så långt från det rummet jag kunde... Min man ska träffa honom på tisdag och allt jag vill just nu är att fixa barnvakt och följa med... Men jag vet att jag inte borde! Och jag kommer inte tillåta mig göra det heller.Allt jag ser framför mig just nu är hans ögon, dom är så otroligt vackra. I övrigt är han inte speciellt snygg, lite av en tönt, usch så hemskt av mig att säga så Men han ser ut som en bad boy, men har en så blyg personlighet. Och han är så genom snäll... Gah! Blir galen!!Anonym (nyfiken): Tack, snälla du.Jag kanske låter dum nu, men vad är skillnaden på kär och förälskad? Jag vet verkligen inte skillnaden... Jag har alltid trott att det betyder samma sak men olika ord, förstår du?Jag kommer inte tappa viljan att fortsätta med min man. Den kommer alltid finnas där. Jag vet att jag och min man är gjorda för varandra... Men nu kommer dom här känslorna och skakar om allt! Det dumma är att jag känner mig så hemsk mot min man... Man får ju inte känna såhär när man lever i ett förhållande... Eller?Men visst ska jag hålla tyst för min man? Inte ska jag berätta vad jag känner? Jag vill verkligen inte att han ska bryta med den här killen, för dom kommer så bra överens, och jag vill verkligen inte kossa min mans hjärta. Han är verkligen helt underbar, min man alltså.
    Jag förstår vad du menar Folk får sina hjärtan krossade varje dag och det är fruktansvärt. Även fast det kanske bara är en förälskelse så gör det jätteont att få reda på att han är tagen av någon annan. Och man avskyr tanken på att han älskar henne och håller om henne och inte en själv. Men man kommer över det, jag lovar. När det hände mig så tog det ett halvår innan jag kunde sluta tänka på honom. Numera så minns jag honom bara som en fin kille och vet att den rätta väntar där ute på mig någonstans
    There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Anonym

Lever man länge i ett förhållande så kommer man att ibland få känslor för andra men om man älskar sin man och inte gör något åt de andra känslorna för den andre så kommer de känslorna att svalna med tiden, ger man inte känslorna näring så försvinner de till slut. Undvik honom så mycket du kan, aktivera dig med annat så du har tid att tänka på honom. Fixa barnvakt och gör romantiska saker med din man kanske en natt borta tex. på tu man hand.

Bevabus skrev 2010-05-09 22:13:10 följande:
    Jag förstår vad du menar Folk får sina hjärtan krossade varje dag och det är fruktansvärt. Även fast det kanske bara är en förälskelse så gör det jätteont att få reda på att han är tagen av någon annan. Och man avskyr tanken på att han älskar henne och håller om henne och inte en själv. Men man kommer över det, jag lovar. När det hände mig så tog det ett halvår innan jag kunde sluta tänka på honom. Numera så minns jag honom bara som en fin kille och vet att den rätta väntar där ute på mig någonstans
    Nåt som är jätte hemsk är att jag verkligen inte fattar vad han ser i henne... När jag ser henne så kan jag bara tänka på hur mycket bättre jag ser ut än henne... Sa det till min man, att hon är verkligen jätte ful... Som en typisk svartsjuk brud lät jag (vilket jag är). Kom på mig själv och förklarade bort det med att hon har säkert en jättefin personlighet. Faan så barnsligt av mig... Skönheten sitter ju ändå i beundrarens ögon, och hon är säkert jätte söt, men jag ser henne som en skit Känner mig som 13år igen! Vill inte!!
    När ha skulle åka hem ikväll så kunde jag bara tänka på att han skulle till henne! Blev helt illamående...!
    Men hur fick du dina känslor att försvinna? Dunstade dom bara av, eller hur gjorde du? Jag ska göra allt i min makt att inte träffa honom, men vissa möten går inte att undvika tyvärr. Kommer känslorna ge med sig tror du, även fast jag kommer träffa honom ibland? Jag funderar på att bli vän med hans tjej, lite lagom bekant. Jag hoppas på att jag upptäcker vilken fin tjej hon är och att dom är värda varandra och att mina känslor försvinner på det sättet... Är jag helt ute och cyklar nu tror du?

Jag ber verkligen om ursäkt att mina inlägg blir så långa varje gång. Men det är så mycket jag vill få ur mig, och det känns faktiskt lite bättre när jag får skriva av mig och ha nån att bolla med. Tack.
    Anonym skrev 2010-05-09 22:19:39 följande:
    Lever man länge i ett förhållande så kommer man att ibland få känslor för andra men om man älskar sin man och inte gör något åt de andra känslorna för den andre så kommer de känslorna att svalna med tiden, ger man inte känslorna näring så försvinner de till slut. Undvik honom så mycket du kan, aktivera dig med annat så du har tid att tänka på honom. Fixa barnvakt och gör romantiska saker med din man kanske en natt borta tex. på tu man hand.
    Du har så rätt. Och visst kan man väl bli lite kär i någon annan fast man är äkta lycklig med sin man? Det är väl stor skillnad på kär och älska? Eller?
    Jag gör allt jag kan för att undvika honom... Men vissa möten går inte undvika Men även om jag träffar honom ibland, kan mina känslor för honom ändå försvinna?
    Ber om ursäkt att jag låter lite spydig i detta inlägg, inte alls min mening. Jag uppskattar verkligen det du skriver.
  • Bevabus
    Anonym (Nej nej nej!!!) skrev 2010-05-09 22:22:22 följande:
    Nåt som är jätte hemsk är att jag verkligen inte fattar vad han ser i henne... När jag ser henne så kan jag bara tänka på hur mycket bättre jag ser ut än henne... Sa det till min man, att hon är verkligen jätte ful... Som en typisk svartsjuk brud lät jag (vilket jag är). Kom på mig själv och förklarade bort det med att hon har säkert en jättefin personlighet. Faan så barnsligt av mig... Skönheten sitter ju ändå i beundrarens ögon, och hon är säkert jätte söt, men jag ser henne som en skit Känner mig som 13år igen! Vill inte!! När ha skulle åka hem ikväll så kunde jag bara tänka på att han skulle till henne! Blev helt illamående...!Men hur fick du dina känslor att försvinna? Dunstade dom bara av, eller hur gjorde du? Jag ska göra allt i min makt att inte träffa honom, men vissa möten går inte att undvika tyvärr. Kommer känslorna ge med sig tror du, även fast jag kommer träffa honom ibland? Jag funderar på att bli vän med hans tjej, lite lagom bekant. Jag hoppas på att jag upptäcker vilken fin tjej hon är och att dom är värda varandra och att mina känslor försvinner på det sättet... Är jag helt ute och cyklar nu tror du?Jag ber verkligen om ursäkt att mina inlägg blir så långa varje gång. Men det är så mycket jag vill få ur mig, och det känns faktiskt lite bättre när jag får skriva av mig och ha nån att bolla med. Tack.
    Ja nog sitter man och letar fel hos tjejen Men man måste påminna sig själv om att han är ihop med henne för en anledning Är han en fin kille så är nog hon lika fin, så jag tycker det är en kanonbra idé att leta efter bra sidor hos henne!
    Mina känslor dunstade bort med tiden. Man upptäcker småsaker hos killen som inte är så underbara som i ens fantasier. Det behöver inte betyda att han är hemsk, men bara att verkligheten slår en. Precis som när man är nykär så blir även de känslorna lite lättare när vardagen sätter in.
  • Anonym
    Anonym (Nej nej nej!!!) skrev 2010-05-09 22:25:36 följande:
    Du har så rätt. Och visst kan man väl bli lite kär i någon annan fast man är äkta lycklig med sin man? Det är väl stor skillnad på kär och älska? Eller?Jag gör allt jag kan för att undvika honom... Men vissa möten går inte undvika Men även om jag träffar honom ibland, kan mina känslor för honom ändå försvinna?Ber om ursäkt att jag låter lite spydig i detta inlägg, inte alls min mening. Jag uppskattar verkligen det du skriver.
    Ja om man inte följer känslorna och gör något åt dem så försvinner de med tiden oavsett. Har du aldrig varit kär i någon innan din man som du idag inte är kär i längre? Och du är normal man kan få känslor för andra fast man är lycklig med sin man. Många använder kär=förälskelse men egentliga meningen är egentligen  att man blir kär när förälskelsen har lagt sig. Men som sagt kärlek måste man underhålla annars dör den. Fokusera på annat och hitta glöden med din man igen trots barnen, gör saker på tu man hand.
  • Anonym (säg inget)

Nej, säg inget till din man om dessa känslor! Det leder inte till något gott. Det händer många att de blir lite småförälskade i någon annan några år in iett förhållande. För de flesta går det över. Agera inte på det, håll dig borta från din killes kompis.

Jag tycker också det låter som en förälskelse. En förälskelse är ju inte lika djup, men känslorna är intensiva. I förälskelsen finns inte riktigt hjärnan med mest lusten. När förälskelsen sedan går över i ren kärlek blir den djupare och innefattar mer av hjärna, tanke och själ. tyvärr lägger sig ju ofta de intensiva känslorna lite också, eftersom kroppen inte riktigt orkar gå omkring och bara vara så där upptagen av att känna denna intensiva lust för någon annan. man har liksom inte riktigt tid med det. Förälskelsen kan göra en lite korkad också för hjärnan är liksom inte riktigt med. Så ser i alla fall jag på ordet förälskelse respektive kär ... ;)

Svar på tråden Vad gör man om man blivit kär i fel man... Och redan är gift?!