• Lajkie

Tv-spel ?

Har ni några förslag på spel till Gamecube, X-box eller Wii som kan passa en snart 4-åring som är sugen på att spela spel. Inga blodiga actionspel helst.... :)

Mamma till världens bästa trio! ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • Svar på tråden Tv-spel ?
  • LyckligtSlut

Till Xbox 360 finns ju Viva Piniata med svenskt tal som är små djur man föder upp osv.

Mario kart-spelen är ju roliga till båda Nintendo-konsolerna. New Super Mario Bros är ju roliga klassiska Mario-spel men kanske för svåra för en så liten.

Har ett Zoo-spel till Wii som femåringen gillar. Man föder upp pandor osv, också med svensk text. Minns inte vad det heter nu. kom förra året. Kan kolla det.

• Lajkie

Tack! Just finns ju 360 också.... Vi har ingen konsol ännu heller, förutom Gamecube, men konsolen ska passa både pappan och dottern i familjen ;)

Tack för tipsen ska kolla upp=)

Mamma till världens bästa trio! ♥ Sandra 061124 ♥ Nelly 081009 ♥ William 100330 ♥
  • lia76

Min 3½ åring spelar lite olika spel på sin Xbox 360.

Feeding Frenzy (fiskspel), Frogger.
    Sen har vi Wii men inte så många spel till den. Det är Wii Fit och Wii Sports. 
    GameCube finns det MarioKart.
    Gå ut på någon websida exempelvis cdon, ginza, netonnet etc som säljer spel och så kollar du bland barnspel så får du tips
    (=
  • JWM

till wii

mario cart
    super mario

sedan finns mer beroende på kön

men mario cart kan varmt rekommenderas, o köp då ratt till!

• LyckligtSlut

Ska ni ha en ny konsol så är Nintendo wii nog roligast för hela familjen! Xbox 360 tycker jag har få spel för de mindre och man får nästan köpa en special-handkontroll för att den vanliga är nästan för stor för vuxna t o m.

• Stealth

åååh viva pinata är så underbart roligt!!!!

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • SCSI
    JWM skrev 2010-05-10 10:54:07 följande:
     sedan finns mer beroende på kön
    Finns det wii-spel man spelar med könet?
    Handlar väl mer om intresse än kön, tycker jag.

Wii är fint på det viset att man kan spela tillsammans på ett annat sätt än de flesta konsoler. Dessutom är kontrollen oftast lättare att hantera när man är liten, än alla xbox-knappar...Min bonus har spelat bil- och sportspel på wii sen han var 3, men hade problem med xbox och PS ett tag. Nu är han 5 och klår pappa i Ratchet & Clank...
  • lillamye

alla mario spel till nintendo rekomderas och bruka uppskattas av dom flesta (även vuxna host host )

jag sj är frälst i mario

• Stealth
    SCSI skrev 2010-05-10 16:04:37 följande:
    Finns det wii-spel man spelar med könet? Handlar väl mer om intresse än kön, tycker jag.Wii är fint på det viset att man kan spela tillsammans på ett annat sätt än de flesta konsoler. Dessutom är kontrollen oftast lättare att hantera när man är liten, än alla xbox-knappar...Min bonus har spelat bil- och sportspel på wii sen han var 3, men hade problem med xbox och PS ett tag. Nu är han 5 och klår pappa i Ratchet & Clank...
    Ja det finns det {#lang_emotions_dreamer}
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Stealth skrev 2010-05-10 19:16:57 följande:
    Ja det finns det

">

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Tygtiiger

Wii är nog bättre som barnspel.

Vi har en xbox, det köpte vi dels för att vi tyckte att den hade andra fördelar jämfört med wii (går att koppla till datorn, kan spela upp film, kompisar har xbox = låna spel ) men också för att den inte har så mycket barnspel, blir en naturlig begränsning.

Vi spelar legospel! Lego indiana jones och lego starwars. Sonen är fem år och nu tycker det är jättekul nu, men i början gillade han inte när det kom skurkar, då ölade vi runt på lugna banor och han fick slå sönder och bygga saker av hjärtans lust.

Vi har spelsöndag - man får spela på söndagar, inga andra dagar, annars skulle det kunna bli hur mycket som helst.

Och till datorn finns Fem myror är fler än fyra elefanter som är mycket uppskattat!!

Krupke, we've got problems of our own!
  • Lajkie

Lutar åt Wii.... fasen nu vill jag åka till mediamarkt idag men jag/vi har vattkoppor. Typiskt=) Får lura dit sambon själv.

• Februarii

Viva Pinata är superkul! Jag, min 4-åring och min 15-åriga syster har spenderat mycket tid på att föda upp små pinata-kaniner m.m :D Dottern har också Viva Pinata-Party Animals (små spel som race, sätta svansen på Zumbugen, smälla sönder tunnor osv) och Viva Pinata-Trouble in Paradise som är efterföljaren till Viva Pinata.

• zves

Gällande snällare spel till barn så är ni inne på helt rätt spår. Dom andra har också möjligheter men Wii sticker faktiskt ut inom det området.

/Spelnörd

Svar på tråden Tv-spel ?