• Liljekonvaljblomman

Vill inte ha blommor i inflyttningspresent, hur kan man skriva det på ett "fint" sätt i inbjudan???

Jag och min pojkvän har precis flyttat och vi ska ha en inflyttningsfest med mat och inbjudan. Grejer är det att vi INTE vill ha en massa blommor och udda krukor utan skulle hellre ta ett presentkort på IKEA, Granngården eller något som vi behöver.

Kan man skriva det på något fint sätt i inbjudan eller är det ofint? Jag ÄLSKAR blommor men huset är litet och vi har redan blommor ÖVERALLT...

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Vill inte ha blommor i inflyttningspresent, hur kan man skriva det på ett "fint" sätt i inbjudan???
  • April Mamma

Nja...jag tycker nog inte att man skall skriva att man vill ha presentkort osv istället för blommor...Det är ju "bara" en inflyttningsfest och ingen jämn födelsedag eller bröllop osv.
    Till sina föräldrar eller de närmaste kanske man kan säga det till, men inte skriva det på ett inbjudningskort.

• Pillan2012

Håller med, det är en inflyttningsfest liksom, inte läge att skriva nått om undanbedes eller önska sig presentkort etc. Vem säger att folk komme rmed gåvor överhuvudtaget??

Längtar redan efter Dig!
  • April Mamma
    Pillan2012 skrev 2010-05-10 08:48:31 följande:
    Håller med, det är en inflyttningsfest liksom, inte läge att skriva nått om undanbedes eller önska sig presentkort etc. Vem säger att folk komme rmed gåvor överhuvudtaget??
    Eller hur..

När jag o maken planerade vårat bröllop så kom vi på att vi gör det i "hemlighet" på sonens dop...då slipper folk stressa upp sig och oroa sig över vilka kläder de ska ha på sig samt present osv. Vi kände att vi gifter oss av kärlek och inte av presenterna =)
    Så vi skrev på dop inbjudan att vi skulle bjuda på Mat och fika...Några av närmaste hade anat men inte resten.
    Sedan så har vi fått några gåvor (pengar, hotellövernattning osv)efter men tanken var att vi inte ville ha några alls....
    Dagen blev supertrevlig på alla sätt o vis.
  • Liljekonvaljblomman

Klart vi inte förväntar oss någon egentligen men alla vi i "kompisgänget" ger ALLTID presenter när någon har flyttat så jag tror att vi kommer få något...

• vackrastarflow

Varför inte skriva: inga inflyttningspresenter nödvändiga, för oss räcker det med ert underbara sällskap

problem solved.

• vackrastarflow

eller kanske så specifikt som: inga inflyttningsblommor nödvändiga, för oss räcker det med ert underbara sällskap

då blir säkert de som inte vill köpa/orkar tänka ut inflyttningspresent jätteglada och så får ni fler gäster och en roligare fest

• Nyfiken gul
    Liljekonvaljblomman skrev 2010-05-10 08:59:40 följande:
    Klart vi inte förväntar oss någon egentligen men alla vi i "kompisgänget" ger ALLTID presenter när någon har flyttat så jag tror att vi kommer få något...
    men då borde ni ju veta vad er praxis i kompisgänget är nrä det gäller presenter så då borde ni väl inte oroa er egentligen såvida inte ni alltid ger bort blommor o udda krukor?`

om ni har koll på vad som brukar ges bort så borde ni inte behöva nämna något i nån inbjudan mer än ett glatt utrop om att dom tar med sig gott humör...
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Vill inte ha blommor i inflyttningspresent, hur kan man skriva det på ett "fint" sätt i inbjudan???