Starta med provera och pergotime
Jag fick provera och pergotime utskrivet i början av året men min kille kände att han inte va redo och det kan jag iof förstå, vi träffades i slutet av förra sommaren men jag är 36 år nu (han är 31) och jag känner att tiden rinner iväg och vet ju inte heller hur lång tid det kan ta innan det lyckas eller OM det lyckas...
Jag har en son på 6 år sedan tidigare som är adopterad, när jag och mitt ex ville ha barn så sa min gynekolog att det inte fanns några möjligheter för mig att bli gravid förrutom kanske prova äggdonation utomlands (det va då inte tillåtet här i Sverige). Nu finns det plötsligt en möjlighet med hjälp av den här behandlingen som jag inte visste om då :o( När jag tog upp det med min gynläkare i årsskiftet sa hon bara att man inte visste så mkt om denna behandling då :o( Jag älskar min son och är glad att jag har honom men all jobbig väntan och påfrestning som en adoption innebär gör att jag inte orkar gå igenom det igen och dessutom är det en enorm ekonomisk påfrestning, alla har inte råd att adoptera flera barn.
Jag vill verkligen ha ett barn till och vill inte vänta längre, längtar... Är jag egoistisk?
Hur gamla är ni som går igenom behandling med provera och pergotime nu? Hur många kurer har ni gått igenom? Ni som lyckats, hur lång tid tog det för er?
Kram