Carena Easy eller Chicco Liteway (eller någon annan?), Velig, HJÄLP!
Jag ska resa med min 3 månaders tjej och behöver nu plötsligt paraplyvagn/sulky som är lätt att fälla ihop och tar relativt liten plats.
Tänkte bara ha vagnen som rese- och shoppingvagn för i vanliga fall har vi en Teutonia kombi som kan bli en robust sittvagn den dagen man övergår till sådana.
Jag tycker mycket bättre om Carenan till utseendet, hjulen känns stabilare storleksmässigt iaf och hela vagnen kändes skönare. Det enda som stör mig är att det tydligen inte är fullt liggläge utan bara "nästan". Vad menas med det? Ni som har en sån, hur långt ner går det och kan lilltjejen sova där trots att hon är så liten? (läste någonstans att den är rekommenderad från 6 månader+)
Sen har jag ju hört om hjulen också att de kan gnissla och vobbla men det får jag kolla i affären innan jag tar hem den.
Chiccon har ju då fullt liggläge och man har ju hört enormt mycket gott om den! Jag är dock inte lika förtjust i handtagen och dessvärre fanns det inte i färger vi gillar här så då måste jag beställa via internet och det blir dyrare just nu.
Sen fäller den ju faktiskt ihop sig till ett mycket mindre paket än Carenan också och det är ju egentligen det som ska vara en av de viktigaste punkterna när man ska ha den som resevagn.
Kort sagt, jag är velig! Är rädd för att köpa Carenan trots att jag har hört så himla bra om Chiccon och sedan ångra mig.
Please hjälp mig!