• Sonnya

Val av förskola Hägersten-Liljeholmen-Årstadal

Hej!

Jag är ny här på Familjeliv och mamma till en dotter född oktober -08. Vi kommer att flytta till Liljeholmen i sommar och har nu bråttom att välja förskola i området och ställa henne i kö, så att hon ska hinna få en plats till augusti, eftersom hennes pappa och jag då måste gå tillbaka till jobbet efter sommarsemestern. Jag undrar därför om det är någon som vet något om förskolorna i området, mer än vad man kan läsa sig till på kommunens hemsida. Någon som själv har positiva eller negativa erfarenheter av någon förskola där, eller möjligen som hört något av vänner och bekanta?

Jag är jättetacksam för alla svar på detta, och helst så snabba svar som möjligt!

• Svar på tråden Val av förskola Hägersten-Liljeholmen-Årstadal
  • lillabebben

Var i Liljeholmen ska ni bo då? Min dotter ska börja på förskolan Årstaberg. Många grannar här har sina barn där och är jättenöjda och de har dessutom en jättefin och stor utegård där barnen kan leka. Har inte hört något negativt om förskolorna i Årstadal heller men där har de inte samma möjlighet till utevistelse i anslutning till själva förskolan.

• Sonnya

Vi ska bo vid Liljeholmstorget. Har funderat lite på Årstaberg, det är ju kanske inte den närmaste förskolan för oss, men det ser fint ut med gården och så, och om det är en bra förskola även på andra sätt så kan det ju helt klart vara värt den lilla extra biten. Hur länge fick din dotter vänta på plats där?

• lillabebben

Ja, gå upp för backen med vagnen är kanske inte det roligaste men det är ju bra träning och så går det ju bussar också Själv bor jag precis vid förskolan så för oss är det nära. Vi fick besked om plats i mars och då hade hon stått i kö i ca 7 månader. Hon ska också börja i augusti men jag vet att det är svårt att få plats, både här och nere vid kajen.

• Sonnya

Hej igen! Är så glad att någon har någon information att ge, tack så mycket! Ja, jag kan tänka mig att det är tungt att gå uppför backen, men då är man ju så illa tvungen att röra på sig, så det är ju bra ;) Värre kanske då dottern inte brukar vilja sitta i vagnen utan vill gå själv... Vad länge ni stått i kö! Men ni var kanske bara tidigt ute med att ställa henne i kön? Tråkigt att höra att det är svårt att få plats :(

• Sonnya

Ingen mer som vet något om förskolorna i det området?

Svar på tråden Val av förskola Hägersten-Liljeholmen-Årstadal