• JBC

Piercing i läppen, ta ut?!

Tandläkaren uppmärksammade mig när jag var där på att min piercing i läppen störde tandköttet rejält (det hade krupit ner på undre käkens framtänder) och hon tyckte jag skulle ta ur staven på en gång. Jag har alltså en sk. labret med en platta bak. Hur ska man göra? Köpa en ny stav som är mindre i omkrets för att krympa hålet och sedan ta ut helt och hållet eller testa ring istället? Tror det är en 1,6 jag har, så det är ju inte det minsta hålet så att man vill ta ut på en gång.

Som sagt: hur hade ni gjort och är det nån som haft samma problem?

• Svar på tråden Piercing i läppen, ta ut?!
  • Alorna

Jag tog ut min bara rakt av, det läkte jättefort på insidan och hålet i skinnet drog ihop sig fort. Däremot så tog det ett tag att läka "innuti" om du förstår vad jag menar.

• Philippa

Jag hade tagit ut den och inte satt i någon ny för att rädda mina tänder och tandkött...

• DaddysDefect

Jag har haft piercing i underläppen. I mitten o på sidan.
    Den på sidan var ingen fara men den i mitten orsakade problem. Mitt tandkött skavdes bort o de e verkligen inte snyggt!! Som tur e så syns inte mina nedre tänder när jag ler:)

Men.. Ta ut den oavsett hur mkt du än älskar/tycker om den. Det kan göra riktigt ont i tandköttet, inflammationer osv.

Lycka till!

• Ida1990

Kan du inte ha en kortare stav? Jag hade på överläppen vid sidan och jag hade jätte kort stav så den satt jätte tajt.

• JBC
    Ida1990 skrev 2010-05-10 11:23:29 följande:
    Kan du inte ha en kortare stav? Jag hade på överläppen vid sidan och jag hade jätte kort stav så den satt jätte tajt.
    Linnéa777 skrev 2010-05-10 11:23:13 följande:
    Jag har en stav med nån gummigrej på plattan mot tänderna. Ska se om jag kan hitta den. Det har funkat väldigt bra för mig. www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id...
    Bra tips, båda två! Betäller nog en sån där stav på en gång för att dra ihop hålet med.
  • JBC

Måste kanske förtydliga att jag SKA ta ur staven men frågan är alltså om man ska göra nåt innan. Mitt hål är alltså rätt så stort och det kan som det är idag läcka lite när man äter eller dricker. Känner alltså att jag måste krympa hålet lite innan jag tar ur piercingen permanent.

• BabyJia

Jag har en på överläppen och min tandläkare sa också det nu sist att den har skavt lite på tandköttet vid en tand, så tandköttet har krypit upp litegranna på den tanden, men det var inte så illa att hon bad mig ta ut den. Har haft min i 6 år nu och jag har i samma stav som den jag fick när jag piercade mig...men nån gång ska jag byta till en kortare{#lang_emotions_tongue_out} Men att ta ut den är jag absolut inte redo för. Fick ta ut den i naveln nu under min andra graviditet (tog nytt efter min första graviditet) och har valt och inte sätta in nytt, visar helst inte magen så ofta ändå{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Piercing i läppen, ta ut?!