Räkna ut äl efter spiraluttag?
Kan ja räkna ut när jag ska ha äl efter att ha tagit ut h.spiralen o inte haft mens än? kan jag skriva uttagningsdagen för spiralen där man ska skriva första mensdagen, eller stämmer det inte allls då?
Kan ja räkna ut när jag ska ha äl efter att ha tagit ut h.spiralen o inte haft mens än? kan jag skriva uttagningsdagen för spiralen där man ska skriva första mensdagen, eller stämmer det inte allls då?
Jag tog ut min spiral 22 Juli hade ägglossning den 5:e Augusti och plussade den 19 Augusti. Så om du är som mig kan du räkna spiraluttaget som mensdag!
Det beror på vilken typ av spiral du haft.
hormonspiral har ja haft.
Nån mer som vet??
Jag tog ut min hormon spiral mars-09 och fick inte äl förrän april-10 så nu har jag haft två ÄL...hoppas du har bättre lycka än mig...
För mig tog det tre veckor till äl, 5 till första mens, så det måste inte ta såååå lång tid. tror jag fått ihop lite statistik från FL och 3 v verkar vanligt.
Efter uttagning av Mirena återställs den cykliska hormonproduktionen i äggstockarna omedelbart. Detta innebär att man bör få sin första mens inom 30 dagar.
När man gjort studier på Mirena har man sett en kumulativ graviditetsfrekevns på 79- 96% efter 2 år uppföljning.
Du bör kunna räkna uttagandet som tag 1, ett ägg kan i princip omedelbart börja växa till med efterföljande ägglossning efter ca 14 dagar.
Dock så är det så att hade man regelbunden mens innan kan man räkna med att få det efteråt, hade man däremot oregelbunden mens innan får man troligen efteråt oxå.
ah shit ja tror ja har äl nu, fick äggvite slem precis alldeles nyss o har molvärk, vilket jag haft i en veckas tid till o från, men mer nu
Jag fick ägglossning 6 dagar efter uttag, blev gravid direkt (hade sex 4 dagar efter uttag)....råkade dra ut den själv när jag skulle kolla om trådarna satt kvar...