• Smålands jänta i storstaden

Rå vitlök när man är gravid?

Jag är väl medveten om att det kan vara en konstig fråga, men jag är så sjukt rädd för att få en fästing så nu har jag börjat äta 1 kyfta rå vitlök varje dag.

Nu till min fråga, är det farligt att äta rå vitlök varje dag när man är gravid? är i vecka 6 och har tänkt fortsätta med det tills sommaren är över!

• Svar på tråden Rå vitlök när man är gravid?
  • Michisen

Inte det ringaste farligt.
    Hade det varit några hälsorisker förknippade med rå vitlök när man är gravid så hade livsmedelsverket avrått från att äta rå vitlök.

• Michisen

Heh, det gör det och ja, det har förekommit att det vid födseln är så att bebisen luktar vitlök tydligen, men det är fortfarande inte farligt på något sätt.

• Smålands jänta i storstaden
    Michisen skrev 2010-05-10 12:35:59 följande:
    Heh, det gör det och ja, det har förekommit att det vid födseln är så att bebisen luktar vitlök tydligen, men det är fortfarande inte farligt på något sätt.
    Det gör mig inget, bara jag slipper fästingarna så får bebisen lukta hur mycket vitlök den vill kommer iof sluta med vitlöken till hösten när fästingarna försvinner och bebisen kommer förhoppningsvis inte förens till vintern ändå!
  • GrönaDruvan

I våran familj äter vi fruktansvärt mycket vitlök i nästan all mat. Så båda graviditeterna har jag ätit det.

Iof, första graviditeten mådde jag väldigt illa av lök i alla former, så då åt jag inte lika mycket.
Svar på tråden Rå vitlök när man är gravid?