• fnösket

Varför skriver man "din stackare"?

Jag tycker det låter vidrigt!
    Ser det ibland i trådar där TS mår skit.. Den som skriver "din stackare" vill oftast hjälpa..
    Men låter det inte ruggigt obehagligt?
    Anntingen så låter det hånfullt el så låter det elakt.. eller e det fint att skriva "din stackare"?

• Svar på tråden Varför skriver man "din stackare"?
  • fipa2

lite nedlåtande... på samma sätt som vissa använder sig av taktiken att säga "lilla vännen" bara för att håna.

• fnösket

Den som skriver"Din stackare" vill ju hjälpa det e oftast uppenbart.. Men frågan e om det kanske bara e jag som tar dom 2 orden som MYCKET hårda? Hitills så har jag sluppit dom men dom kommer väl komma studsandes mot mig oxå nån gång..

• fnösket

fipa2!!! jag HATAR "lilla vännen" stoppa fingrarna i halsen varning på den

• fipa2

jaa eller hur? "men lilla vännen, nu är det faktiskt så här att bla bla bla..." sånt går inte ens att anmäla för i skriven text verkar det ju inte elakt men alla vet att det är ett hån...

• ahlcec

Vaa? Jag som skriver så jämt! Fast jag menar det liksom som i att "Hu, vilken hemsk situation, vad tråkigt för dig".
    Inte som i "Lilla vän, skärp dig". Eller ja, förstår ni hur jag menar?

Jag läser det som att någon är snäll. Vad olika det kan vara!

• fnösket

el "lilla gumman" ruggig varning på den med

• Lady Namárië

Men "Usch din stackare" tillsammans med en ledsen smiley är ju inte samma sak som "Ha, din stackare!" i nedlåtande ton. Precis som att "lilla gumman" i ett omtänksamt inlägg inte alls låter likadant som ett "Men lilla gumman, det förstår du väl att...".

I och för sig är ju toner inte så lätta att utläsa i skriven text, men jag tror inte att folk menar något illa med det när det används som du beskriver.

• fnösket

ahlcec!! Ja det e skummt det där tror man hör orden i huvudet på olika sätt helt enkelt Hos mig e det en äcklig kärring el gubbe som säger Din stackare, Men lilla vännen å Gumman fy å blä

• fnösket

GladVirre!! vad e det som e "suck"

Lite ot så e "suck" riktigt pinigt det med....

• GladaVirre

nej inte pinigt,.. det är pinigt med alla dessa "klagtrådar".. -Åhh hon säger det, och han säger så..Har läst för många sånna trådar idag,. blir bara less.
    Jag förstår vad du menar,. det kan tolkas fel helt klart. Men snart kommer inte folk våga skriva ett skit här längre eftersom det aldrig passar.
    Man får inte stava fel, eller skriva på ett vist sett, man får inte skriva det ena och det andra för det är helt fel.
    Tycker bara det är synd,. nu e det tv dags.

• fipa2

men man märker när folk säger "gumman" eller "vännen" på ett snällt sätt. lika bra som man märker när de säger detta bara för att vara nedlåtande...

som i en diskussion där den jag argumenterade mot envisades med att kalla mig "fipa vännen" medan hon hånade allt jag sa. hade lust att kasta sand i hennes ögon och bajsa i hennes mun.

och nåt "stackare" smög hon nog in här och där också

• fnösket

GladVirre!! varför jag frågar e för att få förståelse för dom uttrycken som skrivits om här ovan helt enkelt. Jag ser ju tydligt å klart att när fl:are skriver sådannt så vill dom hjälpa till.

Men det e ju som sagt hur det låter här uppe.. Men jag tog en paus å omformulerade uttrycken till ett vänligare tonfall så visst!! förstår jag att det e av ren snällhet..

• ReRant

Damn, det ska erkännas att man har använt "vännen" tidigare i en och en annan debatt. Men ibland är det svårt att låta bli. Beter sig motståndaren sig som ett barn är det ju så jäkla lätt att råka behandla dom därefter.

Men, men, någon gång ska det väl bli skärpning på mig också, jag lovar.

Svar på tråden Varför skriver man "din stackare"?