Èrfarehet av koloskopi, ska jag våga?
Jag gjorde nyss en rektoskopi, nu vill läkaren göra en koloskopi med
Åhh det låter SÅ obehagligt, jag VILL INTE
funderar på att ringa och avboka
Jag gjorde nyss en rektoskopi, nu vill läkaren göra en koloskopi med
Åhh det låter SÅ obehagligt, jag VILL INTE
funderar på att ringa och avboka
de är ju inte värre än koloskopin
tvärtom menade jag ju såklart..=)
Det kan väl vara värt det för att hitta eventuell sjukdom/fel?!
Jag har gjort koloskopi, och det är ju inte behagligt, men faktiskt helt överkomligt. Det värsta för mig var lavemanget innan, eftersom jag blir så illamående och har svårt att svälja den där vidriga vätskan man måste kolka i sig.
På mig gick de upp rätt långt, och det kändes men gjorde inte regelrätt ont som jag minns det. När de tog biopsier gjorde det inte ont alls, det bara drog till lite. Jag fick lugnande innan undersökningen eftersom jag hade vaginism och var väldigt känslig för allt som har med penetration på något sätt att göra. Jag tyckte att det var värt obehaget eftersom jag fick en diagnos på mina tarmproblem. Sen är det ju så med vissa tarmsjukdomar att man måste ha ett skov just när man gör undersökningen för att den ska upptäckas, så om du tycker att symptomen har avtagit är det kanske bättre att vänta tills du får ett nytt skov.
Du vågar! Det är värt det för att få en diagnos, då blir det lättare att prova ut behandling.
ja har gjort en koloskopi, och ja vill inte skrämma dig, men du frågar om våra erfarenheter. och ja kan säga att det var det mest smärtsamma ja varit me om. skrek rakt ut och sköterskorna fick hålla ner mig och ge mig avslappnande...