• goding6666

Jag ÄR världens sämsta mamma.. HJÄLP!!

Ja är i desperat behov av hjälp eller en hint på vägen kankse...
    Har en tjej, världens sötaste goaste snällaste tjej som är 7 år. När ja skriver detta så rinner tårarna ner för mina kinder, ja hatar mig själv så jävla mycket så ni anar inte. Måste bara få de ur mig. Vet inte vem som kan hjälpa mig.
    Idag kallade ja henne klumpig fast ja inte menade det o hon frågade flera gånger varför? o om hon va det? ja sa ju att ja aldrig menat så utan sa fel. Hon är ganska rund o ja har vid flertal tillfällen påminnt henne om det, att kläder inte passar osv.. för att sen ångra mig så innerligt. Hon frågade idag om hon alltid kommer vara tjock o ja sa att hon inte va det utan bara alldeles underbar som hon är o att ja älskar henne som hon är. ja kräks snart av att skriva detta, mår så jävla dåligt o va gör inte hon då? Idag fick ja ett utbrott o skällde på henne för att hon bara hade med sig en gympa sko hem.... fy fan va ja hatar mig själv, tänker ja alltif på efteåt.

Ja tror ja behöver hjälp innan ja förstör henne helt. Hon förtjänar en mycket bättre mamma än såhär. Är livrädd att hon blir mobbad o mår dåligt.

orkar inte skriva mer nu... de gör så ont i mig.

HJÄLP!

• Svar på tråden Jag ÄR världens sämsta mamma.. HJÄLP!!
  • Mixi232
    goding6666 skrev 2010-05-10 20:39:01 följande:
    Ja är i desperat behov av hjälp eller en hint på vägen kankse...Har en tjej, världens sötaste goaste snällaste tjej som är 7 år. När ja skriver detta så rinner tårarna ner för mina kinder, ja hatar mig själv så jävla mycket så ni anar inte. Måste bara få de ur mig. Vet inte vem som kan hjälpa mig. Idag kallade ja henne klumpig fast ja inte menade det o hon frågade flera gånger varför? o om hon va det? ja sa ju att ja aldrig menat så utan sa fel. Hon är ganska rund o ja har vid flertal tillfällen påminnt henne om det, att kläder inte passar osv.. för att sen ångra mig så innerligt. Hon frågade idag om hon alltid kommer vara tjock o ja sa att hon inte va det utan bara alldeles underbar som hon är o att ja älskar henne som hon är. ja kräks snart av att skriva detta, mår så jävla dåligt o va gör inte hon då? Idag fick ja ett utbrott o skällde på henne för att hon bara hade med sig en gympa sko hem.... fy fan va ja hatar mig själv, tänker ja alltif på efteåt.Ja tror ja behöver hjälp innan ja förstör henne helt. Hon förtjänar en mycket bättre mamma än såhär. Är livrädd att hon blir mobbad o mår dåligt. orkar inte skriva mer nu... de gör så ont i mig.HJÄLP!
    men du vännen alla kan säga saker man inte menar jag skickar bara en varm kram

{#lang_emotions_heart}KRAM{#lang_emotions_heart} 
  • Bradbury

Oj vad svårt... 

Ingen är perfekt, men det du beskriver är ju hemskt sorgligt och sätter säkerligen spår i din fina tjej. Kanske är det osäkerheter från din egen barndom som tar sig uttryck på detta sätt? 
    Du behöver nog hjälp, kanske av en kurator eller terapeut. Att du skriver här, dessutom inte anonymt, är ju ett steg på vägen. Du är jättemodig som vågar prata om det, så fortsätt med det. Men du kanske ska vända dig till ett proffs så du kan reda ut varför du reagerar som du gör. 
    Lycka till!
    {#lang_emotions_heart}
  • Längtans Stina

Hur illa du än tycker att du behandlar din dotter, så är det när du slutar ångra dig och gråta över det du gjort som du verkloigen är en dålig mamma.

Alla har dåliga dagar då vi inte orkar med att vara supermorsor som har pedagogiska och korrekta lösningar på allt.

• goding6666

ja men ja vill ju inte att hon ska må dåligt. Ja gör de för mycket, vet bara inte  hur ja ska bära mig åt ibland. Hon har både temperament o humör o vilja som sin mamma.... fattar inte varför ja inte lär mig? ja ser ju hur lessen hon blir o klart ja tröstar henne men ja känner mig ju som en jävla idiot.... som jag är.
    Tack för ditt svar, de känns skönt att någon iallafall läser.. o jag ska skärpa mig, ja måste de funkar inte. hennes självkänsla ska inte få bli som min. kass.

kram tillbaka..

• goding6666

Bradbury: ja fy ja skäms så att ja ens kan med att skriva de här. var får man tag på såna då?kurator eller så som inte kostar skjortan. ja måste få prata med någon, för mandas skull. klarar ine detta längre.

tack.

• pigglet

Alla har dåliga dagar, jag tror att alla säger dumma saker till barnen ibland. Det känns som att du ändå är medveten om hur fel det är, och uppmärksam och försöker uppväga det med positiva saker.

Det sägs att för varje negativ kommentar så behövs det 3 (eller var det 5?) positiva. Kan ju vara något att tänka på...

Du är säkert den allra bästa mamman som hon kan ha!

Skickar en kram, och en önskan om en bättre dag imorgon!!

• parvati
    goding6666 skrev 2010-05-10 20:50:49 följande:
    Bradbury: ja fy ja skäms så att ja ens kan med att skriva de här. var får man tag på såna då?kurator eller så som inte kostar skjortan. ja måste få prata med någon, för mandas skull. klarar ine detta längre. tack.
    Det kan du få genom BVC. Ingen mamma är perfekt och ibland kommer det saker som vi ångrar. Om din dotter har något problem med sin vikt så är det ju bra om ni kan få hjälp av läkare och dietist, den hjälpen kan ni ju få på BVC.
  • goding6666

älsklingsbarn: ja imorgon känns de kanske bättre o ja måste börja nu! de ska bli bra de vet ja! tack.

parvati: okej ska kolla de, vi har pratat med bvc om vikt så de har vi "kontroll" på eller arbetar på. tack.

• Ullis 10

Tror inte du hittar många föräldrar som inte sagt dummasaker nån gån, du har ju dessutom en härlig insikt!!

• Erki

Förstår din sits och det är svårt att säga rätt saker hela tiden och vara sån "duktig" mamma hela tiden.

Men ett litet tips på vägen.
    Istället för att säga att hon ÄR klumpig kan du säga att hon BETER SIG klumpigt.
    Skillnaden är att det ena är hennes personlighet och det andra är något hon tillfälligt gör.

Ett tips jag fått förut gällande min dotter.
    Jag kan t.e.x säga att hon beter sig dumt istället för att säga att hon är dum.
    Vet inte om det hjälper i framtiden men det känns bättre iallafall.

Lycka till..

• goding6666

TACK för era svar, idag är en ny dag o allt känns lite bättre, en bra dag. Tack för era tips o bara fina ord de kändes bättre, även om ja är den "dumma" i den här situationen så va det så. Allt kan bara bli bättre, o ska det oxå!!
    Detta värmer mitt lilla hjärta o tack igen.

• Akilleshäl

Men du kanske kan påverka din dotters vikt? Idrottar hon? Det är viktigt för barn att idrotta. Det krävs ju en del av dig som förälder att sysselsätta ditt barn, men det är ganska kul också. Det finns inget som retar mig mer än att föräldrar kallar sina barn bortskämda, eftersom det är föräldrarna som skämt bort sina barn. Likadant är det med övervikt. Det är faktiskt en förälders fel att barnen är överviktiga.
    Men att man råkar säga dumma saker är nog inte så ovanligt. Var inte så hård mot dig själv.

• moretime

Jag känner igen mig, jag ångrar mig otroligt emellanåt pga mitt temperament som gör att jag blir väldigt arg.

Men det enda som hjälper är att precis som du, ångra sig (må dåligt leder till förändring) och att ha det i tankarna HELA tiden.
     Jag måste själv helt enkelt bita mig i tungan, gå ut eller nåt, men det är svårt för humöret kommer blixtsanbbt.

Men som någon tidigare skrivit-du är en bra mamma för du vill försöka och kommer att ändra det här, tänk vad många föräldrar som har så starka skyddsinstinkter kring sin egen person att de aldrig erkänner att de kan göra fel!

• moniquee83

Slå inte på dig själv! Du e inte mer än människa o ingen förälder e felfri!!! Jag har fått lära mig nått magiskt o det är att man alltid kan säga förlåt o säga "det där blev tokigt" till sitt barn.Då lär man också sitt barn att det e ok att göra fel, att man kan be om ursäkt o att det e så man gör när nått blir fel o lite galet. Tänk om vi vore PERFEKTA inf våra barn...hur ska dom då lära sig att leva på riktigt?!? Det har tröstat mig då jag stressat har skällt på min dotter tex eller liknande.
    kram

• goding6666

Moniqee83: nä de är jobbigt dsom det är många gånger men ja försöker bita mig i tungan när de händer o säger alltid förlåt. Ja tänker mig för mer. men visst har du rätt, :)

• fjärilstofflan
    goding6666 skrev 2010-05-10 20:39:01 följande:
    Ja är i desperat behov av hjälp eller en hint på vägen kankse...
    Har en tjej, världens sötaste goaste snällaste tjej som är 7 år. När ja skriver detta så rinner tårarna ner för mina kinder, ja hatar mig själv så jävla mycket så ni anar inte. Måste bara få de ur mig. Vet inte vem som kan hjälpa mig.
    Idag kallade ja henne klumpig fast ja inte menade det o hon frågade flera gånger varför? o om hon va det? ja sa ju att ja aldrig menat så utan sa fel. Hon är ganska rund o ja har vid flertal tillfällen påminnt henne om det, att kläder inte passar osv.. för att sen ångra mig så innerligt. Hon frågade idag om hon alltid kommer vara tjock o ja sa att hon inte va det utan bara alldeles underbar som hon är o att ja älskar henne som hon är. ja kräks snart av att skriva detta, mår så jävla dåligt o va gör inte hon då? Idag fick ja ett utbrott o skällde på henne för att hon bara hade med sig en gympa sko hem.... fy fan va ja hatar mig själv, tänker ja alltif på efteåt.

Ja tror ja behöver hjälp innan ja förstör henne helt. Hon förtjänar en mycket bättre mamma än såhär. Är livrädd att hon blir mobbad o mår dåligt.

orkar inte skriva mer nu... de gör så ont i mig.

HJÄLP!
    tänk på att vilken bra förebild du är när du säger att du gör fel och att du ber om ursäkt...det finns många föräldrar som aldrig ber om ursäkt och förklarar att dom gjort fel..

de gånger som jag har blivit frustrerad och höjt rösten mer än jag borde ber jag alltid om ursäkt
    och det är viktigt..

nästa gång du blir arg försök att ta några andetag eller gå undan en stund innan du säger nåt..

man har rätt o bli arg ibland..man kan inte alltid vara på tipp topp humör.. är övertygad om att din dotter vet att du älskar henne..och det är det viktigaste..
    *kram*
Svar på tråden Jag ÄR världens sämsta mamma.. HJÄLP!!