• en grönsak

Vart köpa billig tågbiljett??

Jag ska åka ner till västkusten snart behöver få tag på en relativt billig tågbiljett,men det verkar vara omöjligt!
    På sj så kostar den billigaste 600kr just nu,om inte mer.. Och de blir bara dyrare ju längre man väntar.

Jag ska åka från Uppsala till Göteborg!
    Kollade på blocket men verkar inte finnas nån för just det datumet jag vill åka på..

Att åka buss är inget alternativ just nu då jag är höggravid,med allt vad det innebär{#lang_emotions_undecided}

Inte sugen på att betala nästan 1000kr för ett tågbiljett,och det är i andra klass..

• Svar på tråden Vart köpa billig tågbiljett??
  • sasssyy

det är enda sättet liksom.. SJ sitter på biljetterna i allra största grad.. kommer ibland ut något på blocket men problemet är att biljetter numera är personliga.. men om du kollar bannern ovan i reklamen så kan man köpa billiga.. med betoning på SKITbilliga biljetter om du ska åka i sommar

annars är ett tips Swebussexpress... där kan du få billiga biljetter, nackdelen är ju att restiden blir något längre....

• en grönsak
    sasssyy skrev 2010-05-10 21:07:51 följande:
    det är enda sättet liksom.. SJ sitter på biljetterna i allra största grad.. kommer ibland ut något på blocket men problemet är att biljetter numera är personliga.. men om du kollar bannern ovan i reklamen så kan man köpa billiga.. med betoning på SKITbilliga biljetter om du ska åka i sommar annars är ett tips Swebussexpress... där kan du få billiga biljetter, nackdelen är ju att restiden blir något längre....
    Jag vill då som jag skrev helst inte åka buss,eller,det är inget alternativ då jag är höggravid och sitta still i  många timmar skulle vara hemskt:P  Har dock åkt det många gånger när jag var ogravid och i v 18 och oftast var det nattbussen,kunde knappt sova..
  • Champagne

Ibland lägger SJ ut billiga tågbiljetter på tradera! Ta en titt där!

• en grönsak
    Ahdela skrev 2010-05-10 21:18:29 följande:
    Tradera!!!!!
    Aha{#lang_emotions_tongue_out}
    Får se till att regga mig då:)
  • en grönsak
    sasssyy skrev 2010-05-10 21:07:51 följande:
    det är enda sättet liksom.. SJ sitter på biljetterna i allra största grad.. kommer ibland ut något på blocket men problemet är att biljetter numera är personliga.. men om du kollar bannern ovan i reklamen så kan man köpa billiga.. med betoning på SKITbilliga biljetter om du ska åka i sommar annars är ett tips Swebussexpress... där kan du få billiga biljetter, nackdelen är ju att restiden blir något längre....
    Just det,bannern.. Synd att jag behöver åka senast den 20 Maj..  Annars hade det varit super..
  • en grönsak
    Champagne skrev 2010-05-10 21:25:34 följande:
    Ibland lägger SJ ut billiga tågbiljetter på tradera! Ta en titt där!
    Ska göra det,tack;)
  • Bebislängtan82

Tyvärr ska man oftast vara ute i god tid.

Jag var i malmö nu i april (bor i Linköping) och för den resan med X2000 betala jag 95 kr men då boka jag månader innan.

Är 2010 vårt år
  • en grönsak
    Bebislängtan82 skrev 2010-05-14 13:02:34 följande:
    Tyvärr ska man oftast vara ute i god tid. Jag var i malmö nu i april (bor i Linköping) och för den resan med X2000 betala jag 95 kr men då boka jag månader innan.
    Åhh vad dum jag känner mig nu som inte tänkte så långt! Borde bokat för läänge sen då jag vetat om att jag skulle åka(fast var osäker på när jag skulle åka) och drog ut på det..

Mitt sista hopp nu är tradera.. Får vara på där dagen jag ska åka och hoppas få en biljett.. Annars pröjsa 2000kr för en biljett..
Svar på tråden Vart köpa billig tågbiljett??