• Analoga

Barnkalas på McDonalds - erfarenheter av det?

Klart det inte är exakt samma från ort till ort - men överlag: är ett barnkalas på McDonalds ett bra kalas?

Funderar på att ha kalas där för vår 6-åriga dotter.

• Svar på tråden Barnkalas på McDonalds - erfarenheter av det?
  • JWM

var själv på kalas på mc när jag var ca 10 år och är nu 30 år och kommer fortfarande ihåg det som en mycket kul och intressant sak

barnen har varit på mc kalas men dom var små då 3 & 4 år
    stora kommer ihåg men inte så mycket lilla minns inget

ska låta våra ha mc kalas när dom blir 10 för att ha ett minne

ok, kanske inte bästa stället att ha kalas men va fan alla är vi människor och alla gillar vi kalas så varför inte på mc...

för mig är kalas kalas och jag gillar det
    skit samma att det är kalas på ett skräpställe

här äter vi max ej mc högst 4 gånger om året så det är ju ingen överkonsumtion direkt

--

du får tummen upp av mig för ett intressant kalas där dom lär sig hur det går till på andra sidan disken men jag skulle låta barnen vara större men det gör man som man vill!

• Bonanza

Jag har jobbat som kalasvärdinna på McDonalds och såhär gjorde jag:

- De kom, lekte och öppnade presenter. De fick mat (Happy Meal) och efter maten gick jag med dem på en kort rundtur inne i kök och förråd etc. Sedan fick de glass eller glasstårta och jag satte på en film med typ kalle anka.

Med andra ord ett rätt sunkigt och trist kalas som man tar hutlöst med betalt för.

• Analoga
    Bonanza skrev 2010-05-11 10:50:07 följande:
    Jag har jobbat som kalasvärdinna på McDonalds och såhär gjorde jag:- De kom, lekte och öppnade presenter. De fick mat (Happy Meal) och efter maten gick jag med dem på en kort rundtur inne i kök och förråd etc. Sedan fick de glass eller glasstårta och jag satte på en film med typ kalle anka.Med andra ord ett rätt sunkigt och trist kalas som man tar hutlöst med betalt för.
    Ojdå!! Det var inga positiva erfarenheter. Så jag har med andra ord beställt ett riktigt skitkalas då? {#lang_emotions_undecided}
  • Analoga
    JWM skrev 2010-05-11 10:45:26 följande:
    var själv på kalas på mc när jag var ca 10 år och är nu 30 år och kommer fortfarande ihåg det som en mycket kul och intressant sakbarnen har varit på mc kalas men dom var små då 3 & 4 år stora kommer ihåg men inte så mycket lilla minns ingetska låta våra ha mc kalas när dom blir 10 för att ha ett minneok, kanske inte bästa stället att ha kalas men va fan alla är vi människor och alla gillar vi kalas så varför inte på mc...för mig är kalas kalas och jag gillar detskit samma att det är kalas på ett skräpställehär äter vi max ej mc högst 4 gånger om året så det är ju ingen överkonsumtion direkt --du får tummen upp av mig för ett intressant kalas där dom lär sig hur det går till på andra sidan disken men jag skulle låta barnen vara större men det gör man som man vill!
    Skräpställe?? Du har inte heller några positiva erfarenheter därifrån hör jag. Hmmm - vad har jag gjort?
  • S vali s
    Analoga skrev 2010-05-11 11:16:37 följande:
    Ojdå!! Det var inga positiva erfarenheter. Så jag har med andra ord beställt ett riktigt skitkalas då?
    Alla mina tre barn har varit på McDonaldskalas ett flertal ggr och haft jätteroligt och skulle definitivt inte kalla det skitkalas

En vuxens kontra ett barns upplevelse av vad ett kul kalas  är går kanske inte alltid hand i hand med varandra
    Den late får brått när det blir kväll
  • JWM

nä kalaset var kul kommer jag ihåg och mina barn hade kul när dom kom därifrån

stora fråga ibland om det blir mc kalas när han fyller

--
    vi äter inte "skräpmat" ofta därav uteblivit intresse för dessa ställen

men självklart mina ska bägge få ha mc kalas om dom vill det

när börjar man i köket och får göra sina egna hamburgare/bits samt ösa strips o annat som behövs till maten
    ja dom ordnar sin egen mat helt enkelt

sedan äta och paketöppning

när det är fika får barnen på nytt in i köket för att fixa egen glass

därefter fika o hemgång

så självklart jag skulle ha sådant kalas till mina när dom blir lite större!

• Analoga
    Bonanza skrev 2010-05-11 17:33:23 följande:
    Men alltså, barnen har ju jättekul. Men jag kommer inte att köpa det till mina barn.
    Varför skulle du absolut inte köpa det åt barnen, om du säger att barnen har jättekul?
  • Bonanza
    Analoga skrev 2010-05-11 17:48:27 följande:
    Varför skulle du absolut inte köpa det åt barnen, om du säger att barnen har jättekul?
    För att jag tycker att det är dåligt. Det är dyrt, dålig mat, dålig film och tråkig fika. Jag vill inte ha såna kalas till mina barn helt enkelt.
  • Analoga
    Bonanza skrev 2010-05-11 18:41:19 följande:
    För att jag tycker att det är dåligt. Det är dyrt, dålig mat, dålig film och tråkig fika. Jag vill inte ha såna kalas till mina barn helt enkelt.
    Tja, jag skulle ju säkert också tycka detsamma, jag tycker f ö inte alls om McDonalds, äter hellre på Max t ex - MEN - det är ju inte jag som ska på kalas - utan de är ett gäng barn och barn brukar tyc ka att det är superskoj

Men du ordnar alltså kalas på bas av vad DU tycker om, inte BARNEN? Om dina barns högsta önskan är ett kalas på McDonalds; svarar du då "nej, mamma tycker det är så tråkigt där och dålig mat" ?
  • Bonanza
    Analoga skrev 2010-05-11 19:12:36 följande:
    Tja, jag skulle ju säkert också tycka detsamma, jag tycker f ö inte alls om McDonalds, äter hellre på Max t ex - MEN - det är ju inte jag som ska på kalas - utan de är ett gäng barn och barn brukar tyc ka att det är superskoj Men du ordnar alltså kalas på bas av vad DU tycker om, inte BARNEN? Om dina barns högsta önskan är ett kalas på McDonalds; svarar du då "nej, mamma tycker det är så tråkigt där och dålig mat" ?
    Nej, jag svarar nej för att jag inte tycker att det är ett lämpligt kalas. Så är det att växa upp med en mamma som har principer. De får inte ha vapen att leka med heller till exempel.
  • amalie79

Jag älskade när man fick gå på mc donalds kalas som barn! En gång låste de in oss i frysen på skoj och sen fick vi hoppa säck mitt inne i Nordstan i centrala Göteborg!

• Analoga
    Bonanza skrev 2010-05-11 20:14:57 följande:
    De får inte ha vapen att leka med heller till exempel.
    Nej ha vapen får inte min dotter heller
  • Analoga
    amalie79 skrev 2010-05-11 20:16:58 följande:
    Jag älskade när man fick gå på mc donalds kalas som barn! En gång låste de in oss i frysen på skoj och sen fick vi hoppa säck mitt inne i Nordstan i centrala Göteborg!
    Vad bra att någon har positiva erfarenheter av McDonalds-kalas Ja jag tror nog det blir kul ändå - skulle visst bli ansiktsmålning också om de ville
Svar på tråden Barnkalas på McDonalds - erfarenheter av det?