• Fruochmamma

Skydda barnvagn vid flyg?

Vill kolla hur ni har gjort med barnvagnen vid flyg. Inplastning på flygplatsen? Egen väska? Hyra skydd? Kommer snart flyga, från Landvetter, med syskonvagn och undrar ifall det räcker att plasta in den? Hittade även en hemsida som hyr ut skydd till bra pris / vecka. Vad har ni för erfarenhet?

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Svar på tråden Skydda barnvagn vid flyg?
  • Dixie

vi har bara använt platspåse till våra vagnar ni vi har flugit och det har fungerat bra

• garib

Jag rullade in vagnen i ett gammalt tacke,finns annars billigt pa ikea.Sedan i plastpasen fran flygplatsen.

• Fruochmamma

Tack för era svar!

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • gossansmamma

det är nog bra att vagnen syns tror jag!! Så dom inte lastar massa tugnt baggage på den .. När vi åkte hade vi bara en sulky med liggläge och det hände inget med den !!

• La Linda

Beror på vilket flygbolag ni flyger med. KLM/Air France har påsar för barnvagnarna (vet ej med dem andra bolagen) Men det finns även att köpa hos luftfartsverkets information på Landvetter. Man lastar alla barnvagnar (disk 27/28 på Landvetter) som specialbaggage och inte med övrigt baggage.

• elisch

Man kan hyra en skyddsväska till vagn på airshells.com tror jag att det är. Jag har bokat en nu till våran sulky. Vi åker om 2 veckor och man hämtar ut den på flyplatsen (arlanda) innan man ska checka in. Kostade ca 200 kr för 2 veckor. Verkar bra tycker jag!

Svar på tråden Skydda barnvagn vid flyg?