• Äppelkaka

Bygga eget skötbord - tips?

Vi (läs maken) har planer på att bygga skötbordet själv men vi är lite osäkra på hur man ska gå till väga.
    Finns det någon som gjort det och som skulle kunna tänka sig att dela med sig av en bild eller med lite tips på material och hur man ska gå tillväga? Vår ska stå på golvet och vi har gott om utrymme i badrummet.

Tack på förhand! {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Bygga eget skötbord - tips?
  • fetsnygg

HM.. vet inte.. men det är praktiskt med lådor osv under.. Kanske ni kan köpa någon byrå och bygga om? Eller om han bygger som ett bord eller så, och sätter krokar runt om, så kan ni ha korgar under att ha blöjor och dyligt i?

Själva hade vi bara en skötbädd på tvättmaskinen.. men bara i ungefär tre månader, sen bytte vi lite överallt.. på handduk på golvet och så. Vi har använt våtservetter hela tiden, så närheten till rinnande vatten var inte så viktig som vi trodde.

• Äppelkaka

Mina tankar kring det är att han bygger ett skötbord med en hylla under samt att det får plats trådkorgar under (t ex från IKEA) där vi kan förvara kläder, blöjor mm. Sedan kan man sätta krokar på utsidan för handdukar och annat. Så egentligen vet jag ganska väl hur jag skulle vilja ha det men maken är osäker på hur han ska konstruera det så att det passar mina önskemål

• marienna

Ikea köksskåp, 60 cm djupt med lådor eller dörrar och så lägger ni en skiva uppepå i valfritt mått + skötbädd. Har funkat toppen för oss. Vi har klätt in skivan i vaxduk så det är lätt att torka av.

• Äppelkaka
    marienna skrev 2010-05-13 21:52:48 följande:
    Ikea köksskåp, 60 cm djupt med lådor eller dörrar och så lägger ni en skiva uppepå i valfritt mått + skötbädd. Har funkat toppen för oss. Vi har klätt in skivan i vaxduk så det är lätt att torka av.
    Hmm, låter som en rätt bra idé! Kan du möjligen tänka dig att dela med dig av en bild på ert skötbord...? {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Bygga eget skötbord - tips?