• Anonym

Kan klamydia självläka?

Hade en kille för några år sen... ca 5 år... och fick reda på för nåt år sen att han hade haft klamydia. Men vågar inte svara på om han hade haft de då vi träffades.
    Osäker på de...
    Men hur eller hur... om de nu va så att han hade de då vi träffades, och vi säger att jag blev smittad. Jag fick aldrig några symptom.
    Men självlker de? Eller innebär de att jag måste gå och testa mig efter  5år?

• Svar på tråden Kan klamydia självläka?
  • Michisen

Jag skulle gå och testa mig då klamydia inte nödvändigtvis ger några symtom, men kan orsaka sterilitet om den inte behandlas.

Den självläker inte.

• Anonym

Nej självläker inte. Utan ställer till värre problem, som tex iinfalmmationer som leder till sterilitet.

• Jultomteparad

Vet inte om det kan självläka, men jag vet att risken finns att du blir steril om det inte behandlas.

Jag förstår helt ärligt inte ditt problem. Antingen går du och kollar dig och får, om det behövs, behandling. Eller så går du runt och har eventuellt klamydia, blir steril och smittar folk du har sex utan kondom med på vägen. Ganska lätt val tycker jag. Så kila iväg efter helgen och få det gjort!

Svar på tråden Kan klamydia självläka?