• Anonym (undrar)

preliminärt ja konsumentkredit?!

Hej,

ansökte om ett lån på 15000:- hos konsumentkredit idag, fick upp att jag är preliminärt beviljad detta. ringde sen deras kundtjänst för att fråga hur säkert det beskedet är, kvinnan svarade lite tjurigt att jag får hem papper då. men hon kunde inte svara hur pass säkert beskedet var.

Någon som fått avslag hos konsumentkredit trots att ni blivit preliminärt beviljade?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 15:19
    ingen som har sökt lån där?

• Svar på tråden preliminärt ja konsumentkredit?!
  • noname76

då har du fått beviljat skulle jag vilja säga,vi sökte också,fick prel ja,sedan skickas avtal hem som du ska skriva under och skicka tillbaka,därefter sätts pengarna in på ditt bank konto.

• Anonym (undrar)

tack för ditt svar! det låter så konstigt att få preliminärt om det inte har någon vikt alls! jag skulle få nej till mailen sa hon också, o de har jag inte fått... är så nervös, det har ställt till sig lite här kan man säga så behöver verkligen detta :) , de kommer vara tillbaka-betalt om 3 månader, så hoppas verkligen på de här nu.

nån som fått avslag trots preliminärt JA?

(hoppas dock att de är som du säger noname76 :) , borde ju vara så.. vill bara inte hoppas för mycket)

• Anonym (undrar)

nån mer?? :)

• noname76

du lär ju ha avtalet imorgon,vi fick vårat dagen efter

• Anonym (undrar)

blää jag är nervös haha :) är inte van att vara i en sån här situation att man vill ta ett lån :)  har inte fått något nekande till mailen iaf som dom sa att man skulle få i såna fall.. hoppas hoppas... ahaa så de gick så fort att få avtalet för er, håll tummarna för mig nu är du snäll :)

• Anonym (Me2)

Jag har också sökt där ikväll, hoppas jag får besked snart. Jag fick preliminärt godkänt jag också. Men jag ansökte om en högre summa än du TS. Säg gärna till när du får veta:) Iofs kommer ju Kristi Him här, så risken är ju att vi inte får papper förrän på måndag OM vi nu får papper...

• Anonym (undrar)

Hej Me2!
    Kan inte du ringa till dom o fråga om man får ett nej till mailen om de är så att man inte får lånet?? haha jag vill inte ringa dit igen, känns så tjatigt :D

Jag har endel förfrågningar på UC som är gjorda för ca 2 år sen då jag hade  en liten kris i livet (dom ligger ju kvar 2 år) o så har jag ett större lån hos min vanliga bank. Men de borde väl ha stoppat direkt då i såna fall om de skulle hindra??

Är det lättare att få hos konsumentkredit än andra ställen?

• HelleGbg

så länge man inte har bet.anm. brukar man få lån så som du har sökt ts.

• Anonym (undrar)

Hej HelleGbg!  Ja, jag har ju inga anmärkningar o aldrig miss-skött mig med något ekonomiskt. men de är dom där förfrågningarna (UC) och mitt vanliga lån som jag är nervös över...  men visst borde det stoppat direkt i ansökningen då??

Det är ju inte precis ett "bra" lån, de är ju hög ränta o så, men kommer som sagt betala bort det snabbt..

• HelleGbg

har du fått ett preliminärt ja så ska de inte vara några konstigheter. Oftast så¨VILL dom ju låna ut pengar.

Svar på tråden preliminärt ja konsumentkredit?!