Skinnflådd rumpa på 5 åring
Min 5 åriga son klagade för några dagar sedan på kli i rumpan. Jag vet att i bland säger han inte till när han bajsat utan torkar sig själv. Det händer inte så ofta men jag vet att det händer. Vi tvättade ordentligt när vi kom hem. Tror detta var ca 4 dagar sedan. Dagen efter börjar det klia ordentligt och han klagar mycket på detta. Jag tittar då efter och ser att han är ruskigt röd mellan skinkorna. Vi smörjer med ett tjockt lager Inotyol. Dagen efter, alltså igår, är det ännu värre. Han har svårt att gå för att det kliar så mycket, och gnäller mycket. Vi fortsätter smörja. Natten till idag ligger han vaken flera timmar och gråter och gnäller, rumpan är precis skinnflådd. Vi duchar med kallt vatten, vädrar, blåser, smörjer. Desperata båda två. Till slut somnar han. Idag gråter och gnäller han fortfarande.
Det jag undrar är, varför hjälper inte Inotyolen? Varje gång lillebror haft röd eller skinnflådd rumpa har Inotyolen tagit bort det på bara en eller två smörjningar, men här syns ingen förbättrning. Han har inte haft blöja på flera år och går oftast i bara bomullskalsonger hemma, så det luftas ju mycket. Jag vet inte, nån annan som vet?