• Madelen21

Åderbråck i underlivet, hur vanligt är det å hur känns det?

Hej

Jag har en fundering angående åderbråck. Har hört att man kan få det mellan benen å funderar nu hur det känns? Börjar fundera om jag har det.. För det känns liksom knöligt på blygdläpparna, det är svårt att förklara, men det känns som att blodkärlen sticker ut eller hur man ska säga.. Det går inte att se iomed att magen är så stor nu så jag kan inte se mej själv mellan benen.. Låter helt knäppt.. Men jag har hört att man kan få det när man är gravid. Någon som har /haft detta å vet hur det känns å kan förklara? Är i v 29, snart 30. Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Åderbråck i underlivet, hur vanligt är det å hur känns det?
  • 78tjej

Hej, då är det säkert det du har fått. Jag har själv det nu & är i v 32. Jag känner av det jättemycket när jag har gått/stått/varit i gång mycket, det liksom spänner i hela underlivet.

Men enligt min barnmorska så förvsinner det efter graviditeten. det kan hjälpa att köpa ett "bälte" som håller upp magen lite.

• Viola06

Hej!

Jag hade det, stora som tusan blev de i slutet av graviditeten och ömmade rejält. Ta en fickspegel så kan du se själv hur det ser ut på blygdisarna. Bm rekomenderade att jag skulle lägga en binda i frysen så den blev kall och sedan lägga i trosorna. Det lindrade skönt när det var som värst. Men så fort barnet var ute så försvann åderbrocken.

• evelinahjärtaängla

Jag hade det förra graviditeten och även nu i denna andra.
    Det gick bort helt efter förra graviditeten. Mitt spände som värst när jag satt på huk. Denna graviditeten har mina åderbråck på ben och fötter varit så illa att jag knappt tänkt på underlivet.
    Kolla med en spegel...

Svar på tråden Åderbråck i underlivet, hur vanligt är det å hur känns det?