• Tingeling83

    Vad tycker ni om 1177 / sjukvårdsupplysningen?

    Vad tycker ni om 1177 / sjukvårdsupplysningen?
    Får ni alltid bra råd?
    Rätt hjälp?
    Något ni inte tycker om med dem?
    Bästa med dem?
    Annat??


    Kärlek
  • Svar på tråden Vad tycker ni om 1177 / sjukvårdsupplysningen?
  • skorpionen80

    Värdelöst! Inget är farligt och man kan alltid vänta tills vårdcentralen öppnar, enligt dem. Förutom när sambon hade njursten, men då kunde de ändå inte hjälpa utan jag fick ringa vidare.

  • Mittnick

    Tycker att tjänsten är bra om den används på rätt sätt.

    Har ringt några gånger angående mitt barn gällande olika tillstånd och jag har fått bra svar oavsett åkomma/sjukdom.

    Bäst är att svaren jag iallafall fått varit bra och att det är korta svarstider, ändå stressar de inte på samtalet utan ställer frågor och följdfrågor, visar intresse helt enkelt.

    Finns inget jag inte tycker om.

  • Ref

    Jag tycker dom är väldigt bra. De 6 gånger jag ringt dit har jag fått prata med kompetent personal en gång varav en gång de undra om de skule skicka ambulans. De tar en alltid seriöst och de råd jag fått har alltid hjälpt.

  • skorpionen80
    Ref skrev 2010-05-11 15:06:16 följande:
    Jag tycker dom är väldigt bra. De 6 gånger jag ringt dit har jag fått prata med kompetent personal en gång varav en gång de undra om de skule skicka ambulans. De tar en alltid seriöst och de råd jag fått har alltid hjälpt.
    Oj, när jag ringde ang njursten kunde de INTE skicka ambulans, det sa hon väldigt tydligt. Tror inte ens hon kunde förvarna om att vi var på väg in till akuten.
  • Clobberella

    Skitbra!
    Jag ringer dit när jag har någon konstig åkomma och funderar över om jag bör söka hjälp för den. Har alltid fått bra hjälp.
    Är det akut så ringer man ju 112 och är det något man är väldigt orolig över så ringer man vårdcentralen och bokar en tid.

  • Lindreas

    Jag har bara bra erfarenheter av sjukvårdsupplysningen! De svarar ofta snabbt och ger vettiga råd. Några gånger har jag blivit vidarekopplad till någon mer specialiserad på området och jag har alltid upplevt att jag blivit tagen på allvar. Min erfarenhet är att jag oftare blivit rådd att åka till akuten än att vänta till vårdcentralen öppnar, om besvären varit så stora, alltså att de hellre manar till att åka en gång i onödan än inte alls. :)

  • Probably the best    in the
    skorpionen80 skrev 2010-05-11 15:12:01 följande:
    Oj, när jag ringde ang njursten kunde de INTE skicka ambulans, det sa hon väldigt tydligt. Tror inte ens hon kunde förvarna om att vi var på väg in till akuten.
    Ambulans ringer man själv...de kan ge rådet att göra det, men inte ringa åt en.
  • Ref
    skorpionen80 skrev 2010-05-11 15:12:01 följande:
    Oj, när jag ringde ang njursten kunde de INTE skicka ambulans, det sa hon väldigt tydligt. Tror inte ens hon kunde förvarna om att vi var på väg in till akuten.
    Vad lustigt. Till mig sa dom att de kunde skicka ambulans direkt. Det gällde då min son som var 2 månader.
  • viseversa

    Jag har alltid fått prata med trevliga och kompetenta personer som vet vad dom pratar om. och några gånger har dom gett oss rådet att åka till sjukhuset med barnen vilket vi också gjort.

  • livetärgött

    Har alltid fått bra råd både angående min son, öroninflamation med sprucken trumhinna och när han slog upp ett jack i pannan, och mannen när han hade vrålont i magen. Alltid fått svar å stöd, de har bokat in oss på jourcentralen när det behövts och frågat om nån kan köra eller om det krävs ambulans.

Svar på tråden Vad tycker ni om 1177 / sjukvårdsupplysningen?