• Anonym (ts)

Alkoholfri öl under graviditet

Jag är gravid & funderar på att ta mig en alkoholfri öl till hockeyn ikväll. Hur ser ni på det? Det är absolut inget måste, jag har inte alkohol problem.

• Svar på tråden Alkoholfri öl under graviditet
  • Åsa02

Även som gravid behöver man dricka något gott, och åtminstone jag har vuxit ifrån läsk... Kanske är det att utmana ödet om det är så att man har alkoholproblem, det vet jag ingenting om, men eftersom du inte har det så tycker jag att du ska lyxa till det med en alkoholfri öl!
    Det finns en helt alkoholfri öl som heter Klausthaler (tror det stavas så), prova den!

• Anonym (ts)
    Hannah76 skrev 2010-05-11 16:30:24 följande:
    Hur menar du att man skulle se på det? Du dricker en alkoholfri dryck?
    Men tänker att folk tycker att man gott och väl kan hålla sig borta från öl för att man är gravid. Även fast det finns alternativ med endast 0,5% i.
  • Anonym (ts)
    Åsa02 skrev 2010-05-11 16:36:09 följande:
    Även som gravid behöver man dricka något gott, och åtminstone jag har vuxit ifrån läsk... Kanske är det att utmana ödet om det är så att man har alkoholproblem, det vet jag ingenting om, men eftersom du inte har det så tycker jag att du ska lyxa till det med en alkoholfri öl! Det finns en helt alkoholfri öl som heter Klausthaler (tror det stavas så), prova den!
    Va kul det känns att höra att man kan få lyxa till det, fast man är gravid!
  • Hannah76
    Anonym (ts) skrev 2010-05-11 16:41:58 följande:
    Men tänker att folk tycker att man gott och väl kan hålla sig borta från öl för att man är gravid. Även fast det finns alternativ med endast 0,5% i.
    Fast det handlar ju om en alkoholfri variant. Tycker du det samma  om alkoholfri cider?

Hade du alkoholproblem så hade ju inte alkoholfria alternativ varit nåt för dig..
  • lång väntan

Klart du ska ta en öl fast du e gravid. Är där inte sprit i den varför ska du då motstå =)

• Anonym
    Anonym (ts) skrev 2010-05-11 16:41:58 följande:
    Amen sluta..ahahhaa..måste man överdriva allt! Alkoholfri öl, ja fast det är 0,5%, är OK att dricka. Om man ska vara så petig med allt så är det bättre du fokuserar på att må bra under graviditeten och inte oroa dig för det påverkar barnet också.
  • Anonym (ts)
    lång väntan skrev 2010-05-11 16:45:46 följande:
    Klart du ska ta en öl fast du e gravid. Är där inte sprit i den varför ska du då motstå =)
    Jag trodde de flesta hade jätte stark syn på öl/vin/cider när man är gravid, även fast det är alkoholfritt.
  • Undret Gilan

Finns helt alkoholfri öl som inte ens är 0,5 Carlsberg har en sort som är väldigt god.:)

♥Stella 2010-03-28♥
  • angeni

JAg dricker jever, alkoholfri öl, har gjort under båda graviditeterna. Jag kan inte med att dricka läsk en hel kväll. Man blir så bubblig i magen.

Mina föräldrar har med provat samma öl och de ansåg faktiskt att den smakade öl så de har börjat köpt den när de ska iväg och äta med dykklubben istället för att fixa fyllechaffis.

Varför inte dricka alkoholfritt urval på bloaget istället för som många andra smutta på det som innehåller alkohol för de har problem att hålla sig borta och i vissa fall kan jag förstå för det är vissa gånger det är svårare att vara utan ett glas vin än andra. 

Svar på tråden Alkoholfri öl under graviditet