Alkoholfri öl under graviditet
Jag är gravid & funderar på att ta mig en alkoholfri öl till hockeyn ikväll. Hur ser ni på det? Det är absolut inget måste, jag har inte alkohol problem.
Jag är gravid & funderar på att ta mig en alkoholfri öl till hockeyn ikväll. Hur ser ni på det? Det är absolut inget måste, jag har inte alkohol problem.
Hur menar du att man skulle se på det? Du dricker en alkoholfri dryck?
Även som gravid behöver man dricka något gott, och åtminstone jag har vuxit ifrån läsk... Kanske är det att utmana ödet om det är så att man har alkoholproblem, det vet jag ingenting om, men eftersom du inte har det så tycker jag att du ska lyxa till det med en alkoholfri öl!
Det finns en helt alkoholfri öl som heter Klausthaler (tror det stavas så), prova den!
Klart du ska ta en öl fast du e gravid. Är där inte sprit i den varför ska du då motstå =)
Finns helt alkoholfri öl som inte ens är 0,5 Carlsberg har en sort som är väldigt god.:)
JAg dricker jever, alkoholfri öl, har gjort under båda graviditeterna. Jag kan inte med att dricka läsk en hel kväll. Man blir så bubblig i magen.
Mina föräldrar har med provat samma öl och de ansåg faktiskt att den smakade öl så de har börjat köpt den när de ska iväg och äta med dykklubben istället för att fixa fyllechaffis.
Varför inte dricka alkoholfritt urval på bloaget istället för som många andra smutta på det som innehåller alkohol för de har problem att hålla sig borta och i vissa fall kan jag förstå för det är vissa gånger det är svårare att vara utan ett glas vin än andra.