• Lyckaa

Bästa bröstpumpen?

Vilken bröstpump rekomenderar ni? Ej så dyr ska bara använda den vid enstaka tillfällen.

Sen undrar jag hur ni gör? Är det bara att pumpa ur ena bröstet och ställa mjölken i kylen om jag ska iväg några timmar och min sambo är hemma med henne då? Hur ska man värma mjölken och hur varmt? Har hört att de kan dricka kall mjölk också. Hur mycket ska man pumpa ur? Ska man pumpa ur båda brösten? Oj vad många frågor det bev, men jag är väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden Bästa bröstpumpen?
  • obelix

avent va bra vid enstaka tillfällen, men jag som skulle pumpa efter varje mål tyckte den elektriska va super.

• Sasasol

Jag använder mig av Avent o tycker den är jättebra. Brukar pumpa ur om jag ska iväg på träning el. andra roligheter så sambon kan vara hemma o mata. I kylen kan du ha mjölken i 2dygn o i frysen 2mån...
    Börja med att prova pumpa ur när du är hemma en gång o se hur mkt hon dricker, det gjorde vi o vi insåg direkt att det var för lite som var urpumpat. Vi har värmt mjölken i vattenbad till ca 37grader, prova att droppa ut på insidan av handleden så känner du om det är för varmt/kallt...

• Mysanmy

Är Avent den man kan köpa på apoteket? Är den elektrisk?

• na96gen

Aventen är suverän tycker jag. Jag köpte min på Babyproffsen. Men tror den finns på apoteket oxå

• BlueBlue

Avent kostar 495 kr på apoteket. Den är värd varenda krona=)

• Marmar

Vad du än gör, snåla inte och köp apotekets handpump. Helt värdelös om du frågar mig. Ska köpa en Avent idag.

• Ozzyfan

Tycker INTE att Avent är värd sina pengar! Har den, apotekets & en som jag fick då jag hyrde en elektrisk på BB. Medela heter den. Apotekets gör lite ont men är lättpumpad. Avent är inte särskilt lättpumpad (och jag har stark utdrivningsreflex och mycket mjölk). Dessutom är Avent superjobbig att hantera. Den innehåller massor av smådelar som alla skall rengöras & kokas noga. Medela däremot är superbra och innehåller få delar vilket gör den lättskött. Apotekets är också lättskött. Skulle jag köpa pump idag, så skulle jag satsa på en elektrisk med få delar att göra rent.

Svar på tråden Bästa bröstpumpen?