• Smurf05

Liggvagn, kombivagn eller sittvagn

Vilket ska man ha ?? Fattar ingenting av det här..
    Ska man ha en ren liggvagn, en sittvagn med någon slags liggdel i..??(Fattar inte det riktigt..) Eller en kombivagn. ?

Help.! Vilket är bäst. ?? Vi bor på landet så det måste vara en rejäl vagn som tar sig fram bra på knöliga grusvägar och ibland nästintill oplogade vintervägar.

Har ca 6000kr att röra mig med. Tips !!!

• Svar på tråden Liggvagn, kombivagn eller sittvagn
  • minime

vi köpte sittvagn emmaljunga med ligginsats.. den kostade 5500:- och när jag jämför med emmaljunga kombi vagn så förrutom att kombin var 500:- dyrare så var/är den även en högre vagn... bra i början men senare så är det lättare för barnet att själv hoppa in och ut i vagnen i min...min erfarenhet =)

• minime

ska väl tillägga att min dotter använde ligginsatsen max 3 mån.. hon hatade att ligga ner i vagnen... men sittdelen går att lägga ner helt och mysa i även den =)

• Linda å Fredde

Har fått flertalet tips av kvinnor som redan har barn, deras slutsats har blivit att en sittvagn med mjuklift (finns oxo hårdlift om man föredrar det) är det mest användbara å mest praktiska. Tydligen för att de är lättare, å kan användas en betydligt längre period.. Annars finns tydligen risken att man må köpa ny vagn efter 7-9 månader...

Jag riktar därför in mig på det.. Har dessutom valt att köpa en vagn som heter "Modi". Väldigt billig, å eftersom den säljs på marknaden är den godkänd :) 2595-2795 kr... Inkl. myggnät, regnskydd, däckpump, skötväska, vindskyddå extra dyna..

Den är däremot inte fullt lika bra fjädring som d flesta Briovagnar har, men d finns ju trösklar å knöliga krusvägar *ler*

Lycka till!!

• Kami74

Jag har haft en liggvagn med mina 4 barn. Det var med första...och aldrig mer sa jag då! Jag har istället haft liggvagn, men jag vill inte ha lift i heller, då dessa är ganska tunga och tar en del plats vid resor och dylikt.
    Alla pratar om barnet behöver ett "bo" så det känner sig tryggt...det fick de med mysiga de tjocka åkpåsarna, eller med filtar till sommaren. Något måste ha varit rätt, då alla mina barn har ä'lskat att åka vagn. 2- och 3-åringen älskar det fortfarande

När det gäller vilken vagn, kan jag bara säga att efter att ha provat flera olika modeller genom åren, så föredrar jag Emmaljunga! Ska jag någonsin ha fler barn (inte troligt), så blir det Emmaljunga återigen De är stabila eller vingligt sövande beroende på hur du vill ha det. Den är säker, lätt att fälla ihop och skön att köra.

Lycka till med valet...det är en djungel av vagnar

• Bellis555

jag har köpt en duo vagn, hade en kombi till min dotter innan, å va ganska nöjd med det, men själva grejen med duo är att liggdelen blir inte så låg anser jag om man jämför med duon. Man måste tänka på ryggen!!!

• Bellis555

om man jämför med kombin menar jag,,, trött eller??? *fnis*

Svar på tråden Liggvagn, kombivagn eller sittvagn