• Anonym (Undrande)

Gå upp i vikt av Cerazette?

Sen i höstas har jag ätit cerazette och har nu börjat märka att jag har gått upp ca; 4-5 kilo i vikt.

Så ni som också äter cerazette; Har ni gått upp i vikt av dessa mini-piller?
    Och vad har ni fått för övriga biverkningar?

• Svar på tråden Gå upp i vikt av Cerazette?
  • Golvmoppen

Åt dem tidigare och gick nog upp 7-8kg. Annars inga direkta biverkningar, som jag vet el tyckte var störande.
    Viktmässigt var det inte roligt.

• LillfisenE

jag har ätit ceracette tidigare och fått höra att man inte ska gå upp i vikt på dem då de är ett minipiller som inte påverkar matlusten..
    jag gick inte upp i vikt,  men ja vet bekanta som fått humörsvängningar och mycket finnar av dem

• 080802

Jag fick supermycket finnar av dem, både i aniktet och på ryggen. Sen gick jag upp ca 5 kg på en månad. I början av månaden provade jag ett par gamla jeans som då var för stora, i slutet av månaden gick de inte att knäppa längre. Jag åt de inte särskilt länge kan jag tillägga.

• sofiasv

Jag gick upp massor av Cerazette, fick även andra biverkningar. Efter att ha testat massa olika p-medel har det visat sig att jag dels får typ alla biverkningar man kan få + går upp i vikt av hormoner. Suck.

• spaceylisie

Jag ska käka Cerazette till dess jag kan sätta in en spiral. 16/6 har jag tid och jag räknar ner, kan jag säga! Är inne på vecka 2 på pillerkartan och redan nu har min mage svullnat upp något så sjukt mycket. (Och nej, jag äter varken mer eller mindre...) Jag är sur, grinig och har fått mer finnar än vad jag haft sedan tonåren. Jag formligen avskyr hormoner.

• Småtokig

Jag fick yrsel utav mina. Iaf så kom yrseln sedan jag börjat med Cerazette.
    Så Bm bad mig sluta och hålla uppe i minst 2 veckor. sista tabletten tog jag i måndags kväll så vi får se hur jag känner mig om ett par dagar.

BM hade aldrig hört talas om någon annan som fått yrsel.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Anonym (cerazette)

Jag började med cerazette i somras men stod bara ut till straxt innan jul. Jag fick massor av biverkningar och gick upp massor i vikt {#lang_emotions_surprised} Men jag bytte tillbaka till exlutena och vikten stannade direkt upp och nu börjar jag kunna gå ner i vikt igen...

• spaceylisie

Förresten, huvudvärk har jag också. Har haft varenda dag sedan jag började med pillrena...

• Pyret0210

Jag har snart ätit en karta och har blödit en massa i 1 v nu verkar aldrig ta slut. Har läst att folk har blödit läääänge med dessa P-piller. Blir nog kopparspiral för min del. 1 kg har jag med gått upp bara sådär fast jag går långt varje dag.

• kjamisloveemma

Har ätit dem med nu i ca 1mån.. ja man har ju inte lyckats ngått ner i vikt.. mitt mål, gick ju licksom lite upp i rök i o me dessa j***** tab, har haft världens huvudvärk efter dessa. ¨Åh mensen som bm sa skulle koma tillbax ja den kan man ju se sig efter i stjärnorna verkar det ju som.... Hade hormonspiral innan, funderar på att sätta in en ny igen......

Någon som vet hur länge man fortsätter gå upp i vikt av dessa tab?
    Ser ju nästan små gravid ut sedan man började äta dessa(åh nej ja e inte gravid) :)
    åh har inga planer på det ä'nnu......

Svar på tråden Gå upp i vikt av Cerazette?