• Anonym (snart galen)
    Äldre 11 May 22:43
    5872 visningar
    3 svar
    3
    5872

    klåda av sol - en månad efter???

    Hej!

    Jag har ju känslig hud det blev bättre då jag minskade på att bada , tvätta av , doftande sköljmedel, tvål, osv..
    Jag slutade med allt som innehåller kemikalier som kan orsaka klåda, allt är sk NO POO och jag trivs med det, dock om jag reser utomlands exakt 3 veckor efter börjar klådan och det kliar tills hela färgen jag fått har försvunnit, jag blir galen inget hjälper, salvor, tabletter,vitaminer, speciell kost oj,oj...
    Har varit hos homeopater, akupunktur, overallt, ingen hjälp, så stannar jag i Sverige och är inte mycket i bikini ute är det inga bekymmer, det kliar lite så bara för att man kanske badar oftare, men inte i 2-3 månader som innan.Nu så skall vi resa i 5 veckor till havet, och jag skall skydda mig men ibland är det omöjligt, mina barn, make jo vi vill ju bada, och så, jag kan inte bada på natten bara...

    Nån mer som har liknande bekymmer?
    Och vad kan detta vara???

    Skall jag testa brun utan sol kanske så att huden blir aldrig utsatt direkt eller???

    smörjer mig endast med ekologiska oljor , på sista tiden, mycket med morotsolja.

  • Svar på tråden klåda av sol - en månad efter???
  • Anonym (snart galen) Trådstartaren
    Äldre 13 May 12:19
    #1
  • Solsky­ddsexp­ert
    Äldre 18 May 11:59
    #2

    Hej!

    Tack för din fråga! Det verkar som att du lider mycket av din klåda. Har du uppsökt en hudläkare? Jag skulle rekommendera dig att göra det för att få en riktig diagnos på dina problem.

    Lycka till och hoppas att det ordnar sig.

    Hälsningar Mette

  • Anonym (snart galen) Trådstartaren
    Äldre 20 May 00:23
    #3

    Har varit hos några hudläkare och ingen hade nån svar, en kom med en shampo som man använder mot mjäll, vet ej om det funkar på några, men jag märkte ingen skillnad...

    Åt antihistaminer men inget hjälp...

    Nä...

    trodde att det måste finnas någon mer med samma bekymmer, men icke{#lang_emotions_cry}

Svar på tråden klåda av sol - en månad efter???