Emmaljunga City cross vs. Cerox
Vad skiljer egentligen dessa vagnar åt? Jag tycker de ser väldigt lika ut. Båda har ju fullt liggläge, väger ganska lika. Men ceroxen har väl svängbart styre har jag för mig?
Vad är för-nackdelarna med resp vagn?
Vad skiljer egentligen dessa vagnar åt? Jag tycker de ser väldigt lika ut. Båda har ju fullt liggläge, väger ganska lika. Men ceroxen har väl svängbart styre har jag för mig?
Vad är för-nackdelarna med resp vagn?
Cerox är ju en renodlad sittvagn.. Ska man ha den till en nyfödd, får man lägga i en lift..
Crossen kan du ju ta bort sittdelen & sätta på en liggdel.
Annars är de inte så jätte mkt som skilljer dom åt.. Det svängbara styret tycker jag är ett grymt plus =)
Vi har en cerox & är jätte nöjda.
Finns väl såklart planer på en mer sulky vagn då sonen blir större, men den är superbra =)
Jag har en City Cross och jag är verkligen jättenöjd med den. Den är lite mindre än vad Ceroxen är.
Tack för era svar!
Det är en sittvagn vi vill ha, har en lift att lägga i redan.
Har en PT syskonvagn nu, men vill ha sonen mot mig nu när han snart ska sitta korta stunder.
Tycker ni dom är klumpiga?
Nej jag upplever inte city crossen som klumpig inte ens i jämnförelse med scootern. Visst är scootern smidigare.
Åk till babyproffsen & provkör båda 2. I vikt skilljer de i princip inget på dom. Har kört båda 2 & det är inte speciellt stor skillnad på dom. Hade inte haft vändbart styre innan, men nu är de hur smidigt som hellst =)
Har idag köpt en begagnad Emmaljunga Cerox.
Och har också undrat vad det är för skillnad på den & City Cross:en..¨
Kan man inte vända Cerox:ens sittdel???
Aha, då hade jag missuppfattat det heeelt! Trodde sittdelen gick och vända.. ;(
Är 2300:- dyrt för en Emmaljunga Cerox med fotsack som snart är 1 år gammal?
av de två skulle jag definitivt välja city crossen; mindre, lättare snyggare =)
Tycker styret blir uppochner och ful :P men, det får jag helt enkelt leva med nu ^^,
Då gjorde jag ett riktigt fynd då ;D
Haha Okej, jag tror dig :)
Älskar verkligen färgen på vagnen! Jungle pink