• Fiansess

Emmaljunga City cross vs. Cerox

Vad skiljer egentligen dessa vagnar åt? Jag tycker de ser väldigt lika ut. Båda har ju fullt liggläge, väger ganska lika. Men ceroxen har väl svängbart styre har jag för mig?
    Vad är för-nackdelarna med resp vagn?

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Svar på tråden Emmaljunga City cross vs. Cerox
  • Sarah84

Cerox är ju en renodlad sittvagn.. Ska man ha den till en nyfödd, får man lägga i en lift..
    Crossen kan du ju ta bort sittdelen & sätta på en liggdel.
    Annars är de inte så jätte mkt som skilljer dom åt.. Det svängbara styret tycker jag är ett grymt plus =)
    Vi har en cerox & är jätte nöjda.
    Finns väl såklart planer på en mer sulky vagn då sonen blir större, men den är superbra =)

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Småtokig

Jag har en City Cross och jag är verkligen jättenöjd med den. Den är lite mindre än vad Ceroxen är.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Fiansess

Tack för era svar!
    Det är en sittvagn vi vill ha, har en lift att lägga i redan.
    Har en PT syskonvagn nu, men vill ha sonen mot mig nu när han snart ska sitta korta stunder.

Tycker ni dom är klumpiga?

• Sarah84
    babyfia skrev 2010-05-12 14:56:45 följande:
    Tack för era svar! Det är en sittvagn vi vill ha, har en lift att lägga i redan.Har en PT syskonvagn nu, men vill ha sonen mot mig nu när han snart ska sitta korta stunder. Tycker ni dom är klumpiga?
    Det beror på vad man jämnför med? Jämnför du med en scooter som vi hade innan, så ja då är båda klumpiga. Men nej jag upplever inte ceroxen som så värst klumpig.
  • Fiansess
    Sarah84 skrev 2010-05-12 15:04:59 följande:
    Det beror på vad man jämnför med? Jämnför du med en scooter som vi hade innan, så ja då är båda klumpiga. Men nej jag upplever inte ceroxen som så värst klumpig.
    Nej synd att inte scootern är vändbar .
  • Sarah84
    babyfia skrev 2010-05-12 15:11:09 följande:
    Nej synd att inte scootern är vändbar .
    Men de är mer saker på scootern som inte passar till små barn. De är ju inte fullt liggläge & sen är den ju inte så ombonad som cerox tex..
  • Småtokig

Nej jag upplever inte city crossen som klumpig inte ens i jämnförelse med scootern. Visst är scootern smidigare.

♥Albin 20070116 ♥Alicia 20090408♥
  • Fiansess
    Sarah84 skrev 2010-05-12 15:18:38 följande:
    Men de är mer saker på scootern som inte passar till små barn. De är ju inte fullt liggläge & sen är den ju inte så ombonad som cerox tex..
    Småtokig skrev 2010-05-12 15:42:11 följande:
    Nej jag upplever inte city crossen som klumpig inte ens i jämnförelse med scootern. Visst är scootern smidigare.
    Ja vi har en scooter som vi haft till dottern. Den är toppen! Jag hade velat ha en scooter, med fullt liggläge och vändbar sittdel ungefär . Är city crossen närmare det än ceroxen?
    Jag gillar ju svängbart styre, men vill ändå ha så liten vagn som möjligt. Svårt det här .

Ska köpa begagnat denna gången tänkte jag, men kanske får åka o titta på dom irl innan jag bestämmer mig...
  • Sarah84

Åk till babyproffsen & provkör båda 2. I vikt skilljer de i princip inget på dom. Har kört båda 2 & det är inte speciellt stor skillnad på dom. Hade inte haft vändbart styre innan, men nu är de hur smidigt som hellst =)

• mmelody

Har idag köpt en begagnad Emmaljunga Cerox.
    Och har också undrat vad det är för skillnad på den & City Cross:en..¨

Kan man inte vända Cerox:ens sittdel???

• Fiansess
    mmelody skrev 2010-05-31 20:04:43 följande:
    Har idag köpt en begagnad Emmaljunga Cerox.Och har också undrat vad det är för skillnad på den & City Cross:en..¨Kan man inte vända Cerox:ens sittdel???
    Nej det tror jag inte. Det är ju vändbart handtag på den istället.
  • mmelody

Aha, då hade jag missuppfattat det heeelt! Trodde sittdelen gick och vända.. ;(

Är 2300:- dyrt för en Emmaljunga Cerox med fotsack som snart är 1 år gammal?

• Fiansess
    mmelody skrev 2010-05-31 20:40:17 följande:
    Aha, då hade jag missuppfattat det heeelt! Trodde sittdelen gick och vända.. ;(Är 2300:- dyrt för en Emmaljunga Cerox med fotsack som snart är 1 år gammal?
    Nej det tycker jag inte. Jag har sett betydligt dyrare.

Jag valde bort vagn till slut eftersom vi har syskonvagn och jag kom på att syrran ska vara hemma hela sommaren med oss. Så det blev ingen av dom .
  • mona83
    mmelody skrev 2010-05-31 20:40:17 följande:
    Aha, då hade jag missuppfattat det heeelt! Trodde sittdelen gick och vända.. ;(Är 2300:- dyrt för en Emmaljunga Cerox med fotsack som snart är 1 år gammal?
    Nej det var snarare billigt. Sålde en Twin Cerox årsm 06 för 2006 för nåra månader sedan för 2500  .

Men varför vill du kunna vända på sittdelen när du bara vänder på styret?
  • mmelody

Tycker styret blir uppochner och ful :P men, det får jag helt enkelt leva med nu ^^,

• mona83
    mmelody skrev 2010-05-31 23:34:38 följande:
    Tycker styret blir uppochner och ful :P men, det får jag helt enkelt leva med nu ^^,
    Man vänjer sig rätt fort med det, så det ser inte så konstigt ut så länge
  • mmelody

Haha Okej, jag tror dig :)

Älskar verkligen färgen på vagnen! Jungle pink

Svar på tråden Emmaljunga City cross vs. Cerox