• Karim

hjälp mig med mitt examensarbete, svara på min enkät om applikationer till mobiltelefoner

Hej på er alla!

Jag heter Karim och tillsammans med två andra herrar har vi gjort en webbenkät där vi vill ta reda på hur ni använder era applikationer till iphone och android mobiltelefoner. Resultaten från enkäten kommer att användas i vårt examensarbete inom marknadsföring som görs på Mälardalens högskola i Västerås.

Anledningen till att jag skapar en tråd om detta på familjeliv.se är för att vi behöver mer tjejer/kvinnor/damer som svarar på enkäten, för tillfället är en stor majoritet bland våra respondenter män!

Vi skulle vara oerhört tacksamma om ni kunde svara på vår enkät som tar ca 5 minuter att göra. Här är länken till enkäten:

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} a:link, span.MsoHyperlink {mso-style-priority:99; color:blue; mso-themecolor:hyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; color:purple; mso-themecolor:followedhyperlink; text-decoration:underline; text-underline:single;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> www.surveymonkey.com/s/app_enkat

Obs! Inga pop ups eller annan typ av reklam finns på länken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 11:01
    vill ta bort den där konstiga texten!

• Svar på tråden hjälp mig med mitt examensarbete, svara på min enkät om applikationer till mobiltelefoner
  • Motljus

Är ni medvetna om att det statistiska utvalet kommer bli helt åt skogen när ni låter alla som vill svara på enkäten?

• Karim

Nu blev mitt inlägg jätte konstig, lås denna så öppnar jag en ny. Svarar på frågan om urval där

• skorpionen80

På fråga 7, vad ska man svara om man inte pluggar eller pendlar? Svarar jag "Aldrig" där så vet ni ju inte om jag inte använder telefonen när jag pendlar, eller om jag inte pendlar alls.

• skorpionen80

Äh, såg nu att jag kunde skicka utan att fylla i något där.

• Karim

Urvalet har varit en svår fråga för oss. Från början ville vi endast skicka enkäten via skolmejlen och endast be stundenter med en iphone eller android lur att svara. Vi fick dock inte tillåtelse från skolan att göra detta.

Därför har vi lagt upp enkäten i olika forum som inriktar sig antingen mot iphone eller android och det är nog en av anledningarna till varför det mest är män som svarat. Urvalet handlar många gånger att arbeta efter sina förutsättningar och hitta relevant folk som faktiskt kan tänkas ställa upp.

Kanske ska tillägga det att vi endast vill ha svar från er som använder den här typen av mobiltelefoner!

• Motljus

Okej. Ba att ni tänkt på det. Annars blir kanske inte bedömningen av examensarbetet så bra.
    Har dock varken iPhonde eller android så jag kan tyvärr inte hjälpa er.

• Karim
    Motljus skrev 2010-05-12 11:10:30 följande:
    Okej. Ba att ni tänkt på det. Annars blir kanske inte bedömningen av examensarbetet så bra. Har dock varken iPhonde eller android så jag kan tyvärr inte hjälpa er.
    Tack ändå, bra inlägg vi kommer förmodligen få kritik för detta när vi blir opponerade
  • Karim

Ville bara meddela att jag stänger länken till enkäten kl 10.00 imorgon så dom som inte har svarat än snälla ta er tid och gör enkäten

Tack!

Svar på tråden hjälp mig med mitt examensarbete, svara på min enkät om applikationer till mobiltelefoner