• Anonym (svider)

Det svider lite i underlivet, vid urinrörsmynningen

Tänkte kolla om någon här kan hjälpa mig.

För några dagar sedan så började det svida lätt i underlivet, vid urinrörsmynningen och lite framför och lite bakom. Nu svider det kanske lite mer än när det började men det är fortfarande inte mycket. Det svider inte när jag kissar men däremot när jag torkar mig, får torka lite försiktigare. Jag kan inte se att det är rött eller svullet och jag har inte känt att det skulle svida vid slidmynningen. Jag har inga ovanliga flytningar och det luktar inte annorlunda än vad det brukar göra.

Någon som varit med om samma och vet vad det kan vara?

Anledningen att jag frågar är att jag aldrig tidigare haft några problem med mitt underliv (förutom att jag har vestibulit). Jag har aldrig haft svamp eller UVI (vad jag känner till alltså) och vet alltså inte hur det kan kännas.

• Svar på tråden Det svider lite i underlivet, vid urinrörsmynningen
  • Anonym

Kan mycket väl vara UVI. Finns stickor på apoteket som du kan köpa för att se om det är UVI annars är det bara att gå till Vårdcentralen och ta ett prov. Prova att drick mycket och se om det hjälper. Har du det i samband med mens?

• Anonym (svider)
    Anonym skrev 2010-05-12 13:46:09 följande:
    Kan mycket väl vara UVI. Finns stickor på apoteket som du kan köpa för att se om det är UVI annars är det bara att gå till Vårdcentralen och ta ett prov. Prova att drick mycket och se om det hjälper. Har du det i samband med mens?
    Tack för svar! Jag har bara haft det i några dagar nu, började i fredags om jag minns rätt. Mens borde jag få inom några dagar. Ska ta och köpa stickorna du nämnde och testa.
  • Anonym (svider)

puffar

• Anonym (svider)

puffar igen

• Anonym (svider)
    Anonym skrev 2010-05-12 21:55:29 följande:
    UVI tror jag med
    Jo, det är väl så det är. Känner nu att det svider mer än när jag startade den här tråden tidigare idag så det är väl dags att jag skaffar stickorna och sedan ringer till min VC. Jag hoppas att det är UVI för det känns enklast.
Svar på tråden Det svider lite i underlivet, vid urinrörsmynningen