• Sassa A

Vilka blev dåliga i magen dagarna innan förlossning?

Är i vecka 38+1 idag och vill mer än gärna att bebis ska vilja titta ut inom de närmsta dagarna :)

Har sedan i måndags vart rikigt risig i magen. Det har alltid blivit som akut när man är ute o går promenader, annars känner jag inga magknip under dagen.. men så fort jag anstränger mig..

Har börjat gå dagliga långpromenader nu i hoppas om att allt ska sätta igång snart och mina sammandragningar känns mer och mer.. och det trycker grymt mycket neråt..

Kan det vara något på G??

☆ 24 Maj 2010 ♥
  • Svar på tråden Vilka blev dåliga i magen dagarna innan förlossning?
  • milia80

Hej! Spännande =) 

För mig har orolig mage alltid varit tecken på förlossning. Ett par dagar har det hållit på så, ev har jag tappat slemproppen också och sen har värkarna kommit igång.
    Lycka till!!!
  • Sassa A
    milia80 skrev 2010-05-12 17:11:02 följande:
    Hej! Spännande =)  För mig har orolig mage alltid varit tecken på förlossning. Ett par dagar har det hållit på så, ev har jag tappat slemproppen också och sen har värkarna kommit igång. Lycka till!!!
    Ja gud så spännande :) Vet dock inte om slemproppen har släppt än.. isf har jag inte märkt den.. :)

Känns som man är tillbaka till tiden man försökte bli gravid.. då letade man efter gravid symtom hela tiden... nu letar man förlossnings symtom :)

just nu verkar det dock ha lugnat ner sig lite... nästan inga sammandragningar.. *suck*
    ☆ 24 Maj 2010 ♥
  • watership down

jag var dålig i magen ett par dagar men nu verkar det ha lugnat sig. BAJS! ja alltså, bildligt...

• Shea 1

Jag var dålig i magen timmarna innan vattnet gick, men inte flera dagar innan. Lycka till!

• cocos87

Jag var dålig i magen 3 dagar innan tösen kom.. Lycka till

Nathalie 090607, BF 101029
  • Sassa A

Åh, ni ger mig lite hopp :)

Men som sagt... just nu har allt lugnat ner sig känns det som... typiskt när man skriver att så mycket verkar pågå.. :) nu känner ja knappt några sammandragningar alls.. bara när jag reser mig från soffan o sånt.. o de gör inte ont längre.. spänner som sjutton bara..

☆ 24 Maj 2010 ♥
  • Rainbowbright

Jag var jätte dålig i magen veckan innan bf.

sedan under halva v.41 trodde det var på g då, men sen slutade det helt plötsigt.

Nu e jag i v42 bf +12
    slemmisen har gått, vattnet har gått och har fått värkar...
    men dålig i magen e jag inte, så för mig betyder det tyvärr inte att förlossningen var på g, fast jag trodde det då.

• Sassa A
    Rainbowbright skrev 2010-05-12 20:36:41 följande:
    Jag var jätte dålig i magen veckan innan bf. sedan under halva v.41 trodde det var på g då, men sen slutade det helt plötsigt. Nu e jag i v42 bf +12 slemmisen har gått, vattnet har gått och har fått värkar... men dålig i magen e jag inte, så för mig betyder det tyvärr inte att förlossningen var på g, fast jag trodde det då.
    Attans !! ;)

Hoppas din bebbe kommer straxt nu då!..  usch för att gå över så länge..
    ☆ 24 Maj 2010 ♥
  • BejbyBoo

Jag vaknade på natten av värkar (kl 03.30) och fram tills vi åkte in (kl 07.45) hann jag gå på toaletten många gånger... Men innan det hade allt varit normalt. Sen kom dottern några få timmar senare!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Sandrisen80

Jag va dålig i magen ca: 2 veckor innan jag födde, och det avtog så typ  dagar innan förlossning så va allt normalt igen...
    Sägs att det är ett tecken på att förlossning närmar sig och tarmarna tömmer sig.. Men vet inte om det stämmer alltid.
    Med första barnet hade jag inget sådant...
    Lycka Till!

• sassus

Jag var också väldigt dålig i magen ett par veckor innan förlossningen. Hade magknip typ hela tiden, och kunde knappt sova pga det. Innan förlossningen blev det dock lugnare. Lycka till!

• martina g

min dotter är född den 5.e nov-08...den 4.e rensade min mage ut sig totalt...gick säkert 12ggr samma dag...samma dag på natten 23.30 gick vattnet...10.37 är hon född...hört många som får springa på toa innan,ungefär som att kroppen vill rensa ut sig...lycka till,och hoppas den lille kikar ut snart=)

• MärtaBerta

Hehe, det låter precis som jag

När jag väntade mitt första barn så började förlossningen med att vattnet började sippra på morgonen, sen började diarréattacken på eftermiddagen när jag var på bb. Vet inte hur många gånger jag sprang på toa, men det behövdes inget lavemang då i alla fall! Sonen föddes sen på kvällen.

Med andra barnet började förlossningen också hemma på morgonen, med regelbundna värkar i en dryg timme och sen var det akut diarré ett par gånger hemma innan vi åkte in till bb. Inget lavemang behövdes då heller, utan dottern föddes några timmar senare.

Nu har jag passerat båda datumen då sonen (36+2) och dottern (37+3) föddes på, och jag börjar redan bli riktigt uttråkad på väntandet! Är i v 37+4 och vet mycket väl att det är helt normalt att gå över tiden med två veckor till och med men det har känts som helt uteslutet när de andra två kommit så tidigt! Precis som du så går jag också runt och känner efter ev förlossningssymtom. Vill liksom vara medveten om alla små tecken som min kropp kan tänkas signalera ut i förväg... Har varit ganska lös i magen de senaste dagarna...får också springa på toa efter att ha rört mig, dvs varit ute och gått eller cyklat. Får också sammandragningar när jag reser mig från soffan, men de går över efter en stund...

Hade till och med ganska kraftiga förvärkar för första gången i mitt liv i torsdags, men de gick över efter 1,5 timme och jag blev så himla besviken. Just nu går jag runt och liksom föreställer mig hur vattnet ska gå vilken sekund som helst...

Svar på tråden Vilka blev dåliga i magen dagarna innan förlossning?