Hehe, det låter precis som jag
När jag väntade mitt första barn så började förlossningen med att vattnet började sippra på morgonen, sen började diarréattacken på eftermiddagen när jag var på bb. Vet inte hur många gånger jag sprang på toa, men det behövdes inget lavemang då i alla fall! Sonen föddes sen på kvällen.
Med andra barnet började förlossningen också hemma på morgonen, med regelbundna värkar i en dryg timme och sen var det akut diarré ett par gånger hemma innan vi åkte in till bb. Inget lavemang behövdes då heller, utan dottern föddes några timmar senare.
Nu har jag passerat båda datumen då sonen (36+2) och dottern (37+3) föddes på, och jag börjar redan bli riktigt uttråkad på väntandet! Är i v 37+4 och vet mycket väl att det är helt normalt att gå över tiden med två veckor till och med men det har känts som helt uteslutet när de andra två kommit så tidigt! Precis som du så går jag också runt och känner efter ev förlossningssymtom. Vill liksom vara medveten om alla små tecken som min kropp kan tänkas signalera ut i förväg... Har varit ganska lös i magen de senaste dagarna...får också springa på toa efter att ha rört mig, dvs varit ute och gått eller cyklat. Får också sammandragningar när jag reser mig från soffan, men de går över efter en stund...
Hade till och med ganska kraftiga förvärkar för första gången i mitt liv i torsdags, men de gick över efter 1,5 timme och jag blev så himla besviken. Just nu går jag runt och liksom föreställer mig hur vattnet ska gå vilken sekund som helst...