Jag pärlade med min son hela hösten på öppna förskolan. Han älskade att göra armband, eller snarare välja ut vilka pärlor jag skulle trä på gummibandet! Han fyllde två i januari i år så han var ju lite för liten för att göra det själv.
Just nu målas det väldigt mycket med vattenfärg, och mest gillar han att måla i en målarbok. Jag har köpt akrylfärger nu också, och canvasdukar så att han kan få måla egna tavlor till sitt kommande rum. Färgpennor har jag också köpt, men det är mest för min egen skull. Det är roligare att måla med färgpennor än kritor.
Ett billigt pyssel är att klippa ur bilder ur tidningar pch kataloger. I julas kom det ju fullt med leksakstidningar så då klippte vi ur och klistrade upp bilderna. Min son är lite maskintokig så han och min mamma har klippt ut bilder på traktorer, bilar och gräsklippare och gjort egna böcker som vi kan berätta historier till.
Måla med vattenfärger på annat än papper är också en höjdare. Toarullar, stenar, pinnar och sånt. Och så bakar vi en hel del, i alla fall när vi är lediga. Lera är också kul, det har jag köpt men inte plockat fram än. Jag gjorde egen ett tag men det blev så kladdigt och han var lite för liten då...
Det var väl det jag kunde komma på nu...