• Anonym

Yasminelle 28, någon?

Någon med erfarenhet av Yasminelle? Jag fick dem utskrivet idag, ska bli spännande att prova, har bara provat desolette för många år sedan.
    Tyckte det var svårt just VAD för prev.medel man ska ha, då jag har väldiga blödningar vid menstration och pms tyckte läkaren p-piller var ett bra alternativ?
    Är 34 år och har två små barn och vi ska inte ha fler barn nu.

• Svar på tråden Yasminelle 28, någon?
  • LillSkruttet

Åt Yasmin får några år sedan och tyckte att jag mådde riktigt bra med dem. Smidigt att kunna skjuta på mensen ibland osv. För mig funkade de bra.

Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • Anonym
    LillSkruttet skrev 2010-05-12 17:30:33 följande:
    Åt Yasmin får några år sedan och tyckte att jag mådde riktigt bra med dem. Smidigt att kunna skjuta på mensen ibland osv. För mig funkade de bra.
    Åhhhhhhh vad roligt att höra, jag känner mig lite för gammal för att äta p-piller hahaa men vad ska man ha för något då?
    Jag tycker också att just den biten du nämner att kunna skjuta upp mensen är en stor fördel, det är så jobbigt att man alltid ska få mens JUST när man ska på den där resan, när det är toppensommarväder, när man ska på spa etc etc

Jag mår dåligt psyiskt hela tiden och hoppas också på att en del har med pms att göra så jag kanske ka må bättre när jag äter dem?

vad är det för skillnad på Yaz, Yasmine och Yasminelle??
  • LillSkruttet

Vet inte om det är någon skillnad, samma substanser, och i samma mängd, verkar enl fass också vara samma tillverkare....

Ja, visst är det alltid så att mensen kommer när det passar som minst. Skönt när man kan skjuta på den och styra lite över det hela iallafall.

Inte är du för gammal för p-piller. Förstår din känsla, men när alternativet är att man kan råka bli gravid fast man inte önskar, så är det ju bättre att knapra de där pillren.
    Hoppas du mår bra av tabletterna. Lycka till!

Tyra 21/3-2007 och BF 25/8-2010
  • Anonym
    LillSkruttet skrev 2010-05-12 17:47:45 följande:
    Vet inte om det är någon skillnad, samma substanser, och i samma mängd, verkar enl fass också vara samma tillverkare....Ja, visst är det alltid så att mensen kommer när det passar som minst. Skönt när man kan skjuta på den och styra lite över det hela iallafall.Inte är du för gammal för p-piller. Förstår din känsla, men när alternativet är att man kan råka bli gravid fast man inte önskar, så är det ju bättre att knapra de där pillren. Hoppas du mår bra av tabletterna. Lycka till!
    Ja men precis, jag såg också det i fass! hmm?

Tack tack för lycka till
Svar på tråden Yasminelle 28, någon?