• Anonym (undrande jag)

2 qvinnor - inte otrohet?

Ni som lever med en man, funderar lite på kvinna-kvinna o tanken kring vad mannen skulle säga om det. Tror ni er man skulle se det som otrohet eller nåt intressant? jag VET faktiskt inte hur min man skulle reagera, flera jag pratat med tror inte deras män skulle se det som otrohet, mera som en krydda el nåt upphetsande.... Vet inte, komments?

• Svar på tråden 2 qvinnor - inte otrohet?
  • Mallory

Otrohet... men mer accepterat är det ju av någon underlig anledning!

• Anonym (dumpning)

Vet precis hur min partner skulle reagera,han är homofob och jag är bisexuell,han skulle dumpa mig direkt har han gjort väldigt klart

• Anonym (S)

För mig så handlar otrohet om känslor, inte om handlingar.

• Mallory

Hade min kille varit med en annan kille hade jag blivit tokig.
    Oavsett om han var bi eller inte, och hade blivit lika tokig om det varit en tjej. Men kanske mer tokig om det var en kille för då hade man ju inte vetat vad han föredrog, byta kön är ju inte ett alternativ.

Jag är själv bi och tycker då inte att det är mer ok bara för det att få friheter just bara pga av att det handlar om två tjejer. Men är båda öppna och man har pratat så kan ju ett förhållande innebära många olika saker och kan vara öppna på många olika sätt.

Men att direkt anta att det är ok bara för att är ju konstigt tänk.

• Anonym (dumpning)
    Anonym (dumpning) skrev 2010-05-12 18:16:25 följande:
    Vet precis hur min partner skulle reagera,han är homofob och jag är bisexuell,han skulle dumpa mig direkt har han gjort väldigt klart
    När jag först pratade med min pojkvän om att jag var bi trodde han att jag trodde att bisexuella har speciella regler som innebär att man får ha sex med som med samma kön då är det inte otrohet

Och det tror jag absolut inte att vi har haha
  • Anonym

Ja, att gå från tanke till handling är två helt skilda saker.

• Anonym

Min man har sagt till mig att jag får vara med en tjej en inte en kille. För honom  gör det ingenting. Men jag tror att det är för att han vet att jag inte tänder på det så han känner sig inte hotad då.

• gaud

Otrohet är det väl i vilket fall, men jag skulle uppskatta om min fru träffade en kvinna – förutsatt att hon berättade ingående vad de gjorde. En annan karl är däremot helt otänkbart.

• Anonym

Jag och min man har pratat om det. Jag får vara men en kvinna, men jag måste berätta. Helst fråga innan och det tycker jag är självklart att göra. Att hålla det hemligt eller smussla med det skulle båda vi se som otrohet.

• jfsebastian

Alla sexaktiviteter utanför relationen är otrohet.

Vill hon prova en tjej måste hon få OK med mig  först.
    Vill hon ha trekant med en kille till så planerar vi det ihop, hon får faan inte  hitta en kille på egen hand som hon kommer släpande med.

Inget smusslande i lönndom. Öppet så är mycket OK.

Hon har ett OK att kyssa en tjej, det är hon mycket nyfiken på. Inget mer dock.

Svar på tråden 2 qvinnor - inte otrohet?