• Gulletuss

Overheadpenna på kyskåpet?

Jo, jag satt här och funderade på om man kan använda overheadpenna på kylskåpet (som är ett vanligt, hederligt vitlackat)....
    Vi har en magnettavla från IKEA som vi skriver meddelanden och antecknar annat smått och gott på nu. Men den är ju så hiskeligt ful!

Det hade ju varit coolt om man fixade en ram av ... vad heter det nu.. sån där dekorplast, folie eller film eller vad det kallas. Och så skriver man där i!

Är det någon som har testat detta? Kan ju testa själv på kyskåpet, men det kan va kul att höra någon annans erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 18:59
    WHITEBOARDPENNA MENAR JAG JU NATURLIGTVIS!!!

• Svar på tråden Overheadpenna på kyskåpet?
  • Hallonmumsan

jag har använt plastfickor. rama in en platsfika kanske? och vill diu ha den på kylskåpet så ta en lättare ram och lima på magneter. fast då kan du inte sätta några magneter på tavlan. men har hört att det finns magnetfärg också

vi har en anslagstavla inbygd på ikea skrivbordet med deras pennor men färgen är väääldigt svår att få bort och tavlan har blivit jätte ful.

• DuBBeeL

Overheadpenna är väl permanent, är det whiteboardpenna du menar kanske?

• Gulletuss
    DuBBeeL skrev 2010-05-12 18:39:00 följande:
    Overheadpenna är väl permanent, är det whiteboardpenna du menar kanske?
    Ha, ha, ha, ha!!! Ja, visst är det whiteboardpenna jag menar!!!
  • Gulletuss
    Hallonmumsan skrev 2010-05-12 18:33:18 följande:
    jag har använt plastfickor. rama in en platsfika kanske? och vill diu ha den på kylskåpet så ta en lättare ram och lima på magneter. fast då kan du inte sätta några magneter på tavlan. men har hört att det finns magnetfärg ocksåvi har en anslagstavla inbygd på ikea skrivbordet med deras pennor men färgen är väääldigt svår att få bort och tavlan har blivit jätte ful.
    Plastfickor var ju en variant... *funderar* Inte så dumt!
  • DuBBeeL
    Gulletuss skrev 2010-05-12 18:57:30 följande:
    Ha, ha, ha, ha!!! Ja, visst är det whiteboardpenna jag menar!!!
    {#lang_emotions_laughing}
  • uniMog

undrar om wallies går att ta av från kylskåp lätt... det finns iaf med whiteboardfunktion.

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Gulletuss
    Pejgan skrev 2010-05-12 19:11:21 följande:
    undrar om wallies går att ta av från kylskåp lätt... det finns iaf med whiteboardfunktion.
    Ååå! Det lät inte heller dumt! Var hittar man sådana?
  • uniMog

fanns även krittavla och whiteboard-varianter med mönster/bakgrund.

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Ceja

Det går hur bra som helst att skriva direkt på kylen med white boardpennor! 

En glatt och glansig yta. 
    Det enda man bör tänka på är att färgen kan fastna i repor och skrapmärken om det är ett äldre kylskåp. 
Svar på tråden Overheadpenna på kyskåpet?