• Kaffetjej

Smidig sittvagn/sulky som går att fälla ner helt.

Jag har en Brio happy vagn till min 9-månaders dotter men letar efter en lättare liten vagn att ha till sommaren eller då man reser. Den måste dock gå att fälla ner helt till liggläge. Har ni några tips? Fler som har två vagnar? Använder ni båda?

• Svar på tråden Smidig sittvagn/sulky som går att fälla ner helt.
  • stor grön drake

Graco har två vagnar med fullt liggläge som endå är små.
    Mosaic som är en klassisk papraply vagn
    Mirage som fäller ihop platt istället.

Vi har graco trekko eftersom vårat behov var en vagn som blev liten i bilen (har EL Edge vanligtvis) men som gick att ha vänd mot oss då sonen var 3 månader vid köp. Dock är den uppfälld lika bred som edgen och några cm längre.
    Jag gillar gracos vagnar, och det är inte omöjligt att vi kompleterar med någon av ovanstående längre fram.
    Vi har trekkon i bilen hela tiden, så den används hos mor- och farföräldrar samt när man far någonstanns. Vi har även använt den på tex marknadsdagar då det blir extremt trångt eftersom den svänger smidigare än hemmapråmen.
    Har just bokat resa med båt, buss och tåg och kommer ha vagnen med hela vägen. Känner mig supernöjd över att slippa böka med det enorma åbäket som aldrig får rum i någon bil

091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • Ejin

vi har nyss köpt en babyjogger city mini. Den är fantastiskt bra. Den är superlätt och väger knappt någonting samt att man kan fälla ihop den med ett enhandsgrepp. Den har fullt liggläge och en sufflett som går att fälla långt ner så solen inte behöver komma i ögonen..

Den är verkligen super i mitt tycke. Det enda negativa är priset. Den kostar 3100. Men o andra sidan som kommer vi att använda den så länge vi har vagn till dottern så de kanske jämna ut sig.

Kolla på babyjogger.se så kan du se hur den ser ut...

• Veladis

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=203&artnr=63839&visa=1-30&Sort=Varumarke&Visn=Std

ttp://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=203&artnr=684r&visa=1-30&Sort=Varumarke&Visn=Std

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=203&artnr=717r&visa=1-30&Sort=Varumarke&Visn=Std

ttp://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl&artgrp=203&artnr=4704r&visa=1-30&Sort=Varumarke&Visn=Std

Nej, inte mitt företag. Men jag har beställt därifrån, en sulky och en bilstol och är helnöjd. Snabbt och billig frakt.

I allafall, detta är några exempel på vagnar som jag tycker borde funka för en liten på sommaren och som går in i bilen. Ja, jag har haft flera vagnar till mina barn, olika vagnar passar vid olika tillfällen. Det enda är väl att de inte är vända mot föräldern, men ska man bara använda den som sommar/resevagn och har en rejälare bakåtvänd vagn kvar så spelar det ju inte så stor roll.

Svar på tråden Smidig sittvagn/sulky som går att fälla ner helt.