• Anonym

Gravid och yrsel , någon ?

Hej jag är i vecka 16 och har sån yrsel, mitt bt ligger på 110/60
    har svimmat några ggr..
    Någon som har samma problem ?
     Hur gör ni för att inte bli så yra ?

• Svar på tråden Gravid och yrsel , någon ?
  • Fru LB

Hej! Idag kände jag av yrsel och var nära att svimma, men hann sätta mig. Vet inte vad det berodde på men kände mig småyr hela dagen sen. Testa att äta frukt och dricka choklad för att få upp blodsockret men det hjälpte inte så antagligen är det blodtrycket som är lågt. Har något lågt i normala fall. Är i v 18 förresten.

Har du fått några tips eller har din yrsel försvunnit?

• Anonym

Choklad sänker blodtrycket, bara så du vet..
    salt och lakrits höjer blodtrycket..

Nej jag är fortfarande svimfärdig hela tiden, och det kan hålla i sig till vecka 25
    om man fortf är yr efter det kan man bli sjukskriven..

• Fru LB
    Anonym skrev 2010-05-17 21:40:21 följande:
    Choklad sänker blodtrycket, bara så du vet.. salt och lakrits höjer blodtrycket..Nej jag är fortfarande svimfärdig hela tiden, och det kan hålla i sig till vecka 25om man fortf är yr efter det kan man bli sjukskriven..
    Ok, bra det med chokladen, det hade jag inte tänkt på. Var mest ute efter sockret i  första hand just då. Och det är nog inte så mycket choklad i den drycken, men värt att tänka på. Älskar förövrigt saltlakrits, fast det ska ju inte vara bra att äta för mycket av när man är gravid.
  • NillaR

Jag svimmade nästan dagligen fram till vecka 22-23 pga lågt blodtryck och det spelade ingen roll vad jag än gjorde, man säger ju att man stärker blodtrycket om man rör på sig med de fungerade inte på mig ja svimmade ändå.

Eftersom jag kör bil dagligen i mitt arbete så vart jag sjukskriven, pga av svimningarna. Jag har tyvärr inga goda råd men var rädd om dig, och blir de för yrsligt så se till att sätta dig ner innan du svimmar.

Svar på tråden Gravid och yrsel , någon ?