Mamma hur runkar man?
Ibland är det jobbigt vara förälder (och ensam om det). Ta en son i förpubertet med AS. Säj att denne son kommit på att det är skönt få utlopp för de sexuella behov han upptäkt han har. Han vet han ska göra det privat. (So far so good) MEN, han har fastnat vid att det måste ske bakvägen när han gör nr 2. Jag har sett och fått torka "lämningar" som han missat. Jag har pratat om att det är fel att göra på det viset. Han frågar hur han då ska göra??
Jag svarar (besvärat, och mycket obekväm) runka. Han -Vad är runka? Eh tja duvet pilla på snoppen. -Jamen det känns ju inte lika mycket (får inte jobbet gjort).. Jag svarar -Jamen du får väl träna.
Snacka om att detta var ett samtal jag verkligen inte ville ha. Vilken mor måste förklara för sin son hur man rör vid sin snopp för att det ska vara skönt? Eh nääee nu blev det jobbigt. Nåväl han skämdes lite över vårt prat, men nu är det lugnt mellan oss igen.
Kände bara jag var tvungen att få dela med mig för att höra om någon behövt göra något liknande. Snart överväger jag att skicka honom till tja eh sexualrådgivningen? Han är förövrigt mycket intelliget och går i vanlig skola.