• Anonym (Ensamma mamman)

Mamma hur runkar man?

Ibland är det jobbigt vara förälder (och ensam om det). Ta en son i förpubertet med AS. Säj att denne son kommit på att det är skönt få utlopp för de sexuella behov han upptäkt han har. Han vet han ska göra det privat. (So far so good) MEN, han har fastnat vid att det måste ske bakvägen när han gör nr 2. Jag har sett och fått torka "lämningar" som han missat. Jag har pratat om att det är fel att göra på det viset. Han frågar hur han då ska göra??

Jag svarar (besvärat, och mycket obekväm) runka. Han -Vad är runka? Eh tja duvet pilla på snoppen. -Jamen det känns ju inte lika mycket (får inte jobbet gjort).. Jag svarar -Jamen du får väl träna.

Snacka om att detta var ett samtal jag verkligen inte ville ha. Vilken mor måste förklara för sin son hur man rör vid sin snopp för att det ska vara skönt? Eh nääee nu blev det jobbigt. Nåväl han skämdes lite över vårt prat, men nu är det lugnt mellan oss igen.

Kände bara jag var tvungen att få dela med mig för att höra om någon behövt göra något liknande. Snart överväger jag att skicka honom till tja eh sexualrådgivningen? Han är förövrigt mycket intelliget och går i vanlig skola.

• Svar på tråden Mamma hur runkar man?
  • Anonym (pop)

Förlåt om jag är trög men vad innebär det att "det måste ske bakvägen när han gör nr 2"? Du behöver inte förklara närmare om du inte vill, men jag hängde inte riktigt med där.

• Anonym (..)

Ja hajjar inte heller =P

• Queenie70

Fattar ingenting? Ske bakvägen när han gör nr2??

Nu kommer jag att fundera på detta hela natten....

• Anonym

Menar du att han onanerar analt?

• Anonym

Syster till as bror, och har fått förklara hela kvinnliga anatomin och känslogrejs gällande sex vad som gäller för kvinnor. När flickvänner till honom har fått fnitterattack istället för att kunna berätta och förklara. Pinsamt ja, men skitungen är in en vettig relation nu, dels tack vare alla förklaraningar man har fått ge senaste åren.

• Anonym

Min son är visserligen bara 3½ år, men han styvnar till när han sitter på toaletten och bajsar. Kan det vara ungefär samma sak? Att det stimuleras? Det sägs ju att männens G-punkt sitter i analen.

• Queenie70
    Anonym skrev 2010-05-13 08:31:41 följande:
    Syster till as bror, och har fått förklara hela kvinnliga anatomin och känslogrejs gällande sex vad som gäller för kvinnor. När flickvänner till honom har fått fnitterattack istället för att kunna berätta och förklara. Pinsamt ja, men skitungen är in en vettig relation nu, dels tack vare alla förklaraningar man har fått ge senaste åren.
    Förstår inte detta heller.....
  • Anonym (?)

Fattade inget jag heller...
    vadå ske bakvägen när han gör nummer två?
    tror du får förklara lite tydligare!

• Queenie70

Nummer två betyder för mig att man bajsar....

Ursäkta det tog tid för svar, har haft lite fullt upp. Jo det är alltså att han stoppar fingrar i. analen samtidigt som han bajsar.. urk. Jag har förklarat att han inte får göra så mer, utan får fixa det på annat vis.

Men det käns så fel att förklara hur man gör.. Tack Syster, fast tror ändå det är lite lättare mellan syskon och när det gäller förklaringar om hur kvinnor fungerar när man är en kvinna. Lite svårare som mamma förklara hur man onanerar som man. Även om man ju kan..

AS är förkortnng för Asperger Syndrom. Det är en lätt form av autism.

• Anonym

Men om sonen har AS så har ni väl kontakter inom vården/skolan/bup? De borde kunna lotsa er till rätt ställe så att sonen får lite sexualundervisning. Jag tycker inte  att det är en förälders uppgift att lära sina barn hur man gör rent praktiskt och det känns nog också helt fel för de flesta föräldrar. De flesta ungar klarar sig bra genom att man ger dem lite info och sen lär de sig resten på egen hand tex genom kompisar, egna erfarenheter, litteratur, datorer etc, men jag kan tänka mig att din son behöver mer hjälp och stöd än så.

Anonym skrev 2010-05-13 19:21:08 följande:
    Men om sonen har AS så har ni väl kontakter inom vården/skolan/bup? De borde kunna lotsa er till rätt ställe så att sonen får lite sexualundervisning. Jag tycker inte  att det är en förälders uppgift att lära sina barn hur man gör rent praktiskt och det känns nog också helt fel för de flesta föräldrar. De flesta ungar klarar sig bra genom att man ger dem lite info och sen lär de sig resten på egen hand tex genom kompisar, egna erfarenheter, litteratur, datorer etc, men jag kan tänka mig att din son behöver mer hjälp och stöd än så.
    Sonen skulle vägra allt i den formen. Han är inte oblyg, men kan i nödfall anförtro sig årt mig. Han skulle ta väldigt illa vid sig om jag berättade för någon annan instans. Det är därför jag vänder mig hit där man kan vara anonym.

Däremot tror jag inte det finns några lämpliga böcker att låna på biblioteket som beskriver hur man tillfredställer sig själv.
  • Anonym (..)

Kanske finns någon kort video på internet, www.youtube.se ? Men jag förstår inte.. Hur har han fått för sig att stoppa in fingrar där bak? Om han inte änns lärt sig runka, hur har han då lärt sig det?

Anonym (..) skrev 2010-05-13 20:42:50 följande:
    Kanske finns någon kort video på internet, www.youtube.se ? Men jag förstår inte.. Hur har han fått för sig att stoppa in fingrar där bak? Om han inte änns lärt sig runka, hur har han då lärt sig det?
    När det gäller det tror jag tyvärr att en klasskamrat utsatt honom för något för några år sedan. Han har sagt att något hänt, vägrar säja vad, men att han blev "äcklig" av det och vill inte vara kompis med den killen mer. Fick veta detta för bara någon månad sen.

Vill inte riktigt rikta in sonen åt det hållet på you tube. har tidigare hotat med att sätta in föräldraspärr om jag fick reda på att han var inne på sådana sidor. Han är inte tonåring än.
  • Anonym (..)
    Anonym (Ensamma mamman) skrev 2010-05-13 21:04:19 följande:
    När det gäller det tror jag tyvärr att en klasskamrat utsatt honom för något för några år sedan. Han har sagt att något hänt, vägrar säja vad, men att han blev "äcklig" av det och vill inte vara kompis med den killen mer. Fick veta detta för bara någon månad sen. Vill inte riktigt rikta in sonen åt det hållet på you tube. har tidigare hotat med att sätta in föräldraspärr om jag fick reda på att han var inne på sådana sidor. Han är inte tonåring än.
    Oj då.. Låter ju ganska illa..

Men tillbaka till hur du kanske kan lära honom. Kan du inte bara ta fram en banan och visa jätte snabbt.. Såå e det klart.. Inget mer med den saken?
Svar på tråden Mamma hur runkar man?