• taggad

Vill veta ALLT om Borlänge !!

Funderar på att ev flytta dit då min man blivit erbjuden jobb där. Har aldrig varit där. Ska naturligtvis dit i sommar och semestra och känna oss för.
    Men nu vill jag veta ALLT ni vet om Borlänge!
    Tips på vilka skolor som är bra.
    Bra bostadsområden.
    Fritid. Vad kan barnen träna när man bor där? Dans? Slalom?
    Så kom igen, allt ni vet, även om ni tycker det är lite, skriv nån rad !!

Tack!

• Svar på tråden Vill veta ALLT om Borlänge !!
  • taggad

Men hallå! Nån Dala-bo finns det väl här???

• Mälaröbo

Det finns mycket fina omgivningar och man måste absolut inte bo i själva Borlänge om man inte vill. Falun, Ludvika, Säter och alla ännu mindre orter runt omkring har allt man behöver.
    Just Borlänge har lite dåligt rykte....Lilla Chicago mm.

Undvik Tjärna ängar så blir det säkert bra!

• Eisa

Jag bodde där en gång på ett jättegammalt hotell i en natt. Jag och min kille var helt ensamma och rummet var nog inte städat sen 1955. Värsta The Shining - känslan.

Annars var det en fin stad tycker jag.

Vet inget mer.

• taggad

Okej, tack så mycket!

Mer mer! Visst, vi ska dit i sommar, men man blir ju lite ivrig...
    Har också i bakhuvudet att Borlänge har dåligt rykte..

• xXMaLoXx

Undvik Tjärna Ängar, övre delen av Jakobsgårdarna och Bullermyren^^

Jag bor själv mellan Borlänge och Falun i en område som heter Ornäs. Där hamnar du utanför stan men det tar cirkus kvarten med buss.
    Borlänge är inte så illa som folk vill få det till, bara man väljer rätt ställe att bo på så att säga. Ludvika är nästan värre nu förtiden^^

• Indianbrud80

Jag håller med undvik tjärnaängar och jakobsgårdarna men bullermyren duger rätt okej tycker jag, eftersom jag själv bor där..=) Bra skoler finns det väl en del av, men det bästa vore ju om du själv fick se dom..=) Ta reda på så mycket som du kan när du är här på semester tycker jag...

• LillaMy02

Själv har jag bott i både borlänge och falun, och är  väl mer utav en falu-förespråkare. Haha. Så när ni är på semester i borlänge, passa på att åka över till falun och kolla läget där med:) Tar va 20 min med buss mellan städerna.
    Själv tycker jag falun är mysigare, det har mer stadskärna och känns inte lika mycket "industri" som  borlänge.

• taggad

Tack för alla tips o synpunkter.

Hur är vintrarna? Mycket snö? Går det att köra skoter där? Åka alpint?

• wihoo

Hej! nu vart jag nyfiken när jag råkade ramla över den här tråden.. hur gick semestrandet i borlänge? flyttar ni hit? (jag bor i borlänge)  :P

Svar på tråden Vill veta ALLT om Borlänge !!