• Lotta71

    BF-Februari 2010 - Del 5 Vi snackar vidare=)!

    Våran nya tråd tjejer För oss o våra underbaringar


    ♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 10:42
    Vår bildtråd!

    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m52000689.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 10:45
    Mejokana 39 år, Vadstena, andra barnet BF 31/1 Född: 21/1 (Pojke)
    Kazeer 39 år, SV Skåne, andra barnet BF 2/2 Född: 2/1 (Pojke)
    Läckersmurfen 38 år, Härjedalen, tredje barnet, BF 2/2
    BabyGrl 35år, Stockholm, andra barnet BF 3/2 Född: 9/2 (Pojke)
    Asereht, 37 år, Södermanland, femte barnet, BF 4/2 Född: 8/2 (Pojke)
    fjällflicka, 36 år, Härjedalen, andra barnet, BF 5/2
    Angel13, 36år, Norrbotten, fjärde barnet BF 5/2 Född: 22/1 (Flicka)
    Lotta71, 38år, Älmhult, fjärde gossen, BF 6/2 Född: 12/2 ( Pojke)
    Eriam, 40 år, Västerbotten, andra barnet, BF 12/2 Född: 20/2 ( Pojke)
    Babybloggen 36 år, Linköping, första barnet, BF 12/2
    Workergirl -73, Skåne, första barnet, BF alla hjärtans dag
    annwad,36, Göteborg, första barnet, BF 14/2
    Pinsipessan 36 år, Dalarna, första barnet, BF 18 feb
    Lingongrova, 35 år, Malmö, tredje barnet, BF 18/2 Född: 15/2 (Flicka)
    Kasand 39 år, Stockholm, första barnet, BF ca 23/2
    Nixas 35 år, Fagersta, tredje barnet, BF 23/2
    Tualisa 35 år, Gnesta, andra barnet. BF 23/2 Född: 30/1 (Pojke)
    Alvaelsamaja 38år, Stockholm, andra barnet, BF 1/3
  • Svar på tråden BF-Februari 2010 - Del 5 Vi snackar vidare=)!
  • Lotta71

    Det blir härligare varje dag med bäsen, men det behöver jag väl inte berätta för er! Så många leenden o så mycket kul hela tiden. det är ju fantastiskt att man kan göra såna fina varelser?!

    Nu ska jag tvätta o en massa annat som behövs.

    Kram i regnrusket!


    ♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥
  • Kazeer

    Hittat hit


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lego68

    Hittat hit ja me!


    Hoppas i alla mår bra eller börjar repa er från förkylning! Vi mår nu bra igen och njuter av den här veckans fina väder, Pixie fick sin första vaccinationspruta igår, det gick bra men hon blev så himla ledsen, det riktigt skar i mitt hjärta att göra henne illa så nu bad jag min man att gå och ta nr 2 Hon blev lite febrig på kvällen men annars var hon sitt vanliga glada jag. Kan inte fatta vilken glad liten unge jag fått  det är inte mycket som bekymrar henne, hon är bara för underbar
    Nu ska vi njuta av långhelg tillsammans och åka och titta på en ny bil, känns som vi behöver en lite större nu...
    Trevlig helg!
  • Lucille

    Hallå! Så det finns iaf februaritrådar som fortfarande lever. :) Min Didrik blev 3 månader i måndags och i tisdags fick han sina första sprutor. Usch, det kändes i hjärtat och jag var såhär nära att börja gråta (tårarna kom). Den dagen (även innan sprutorna) så sov han jättebra hela dagen; bästa hitills, men igår och idag har han inte velat sova alls, och bara gråtit och varit jätteledsen. Han verkar inte ha ont, men det är inte som vanlig övertrötthet heller. Han kanske blivit mammigare och börjar vägra att sova ensam. Han sover nu, men det är nog inte långt kvar tills han vaknar igen.


    Mammas älskling Didrik 2010-02-10! sisterrose.blogg.se
  • Kazeer

    Oskar har varit vaken i stort sett hela dagen idag och han har varit ett strålande solsken. Jag har förvisso inte sett så mycket av honom, eftersom jag har varit ute och handlat kläder till mig själv. Efter shoppingturen var jag helt slut (jag gillar inte att handla kläder till mig själv) så när jag kom hem däckade jag och sov två timmar.

    I måndags tog jag med mig pojkarna till BVC för att väga Oskar i vågrummet. Senaste BVC-besöket var vid tre månader och ästa inte förrän vid fem ... och jag var alldeles väldigt nyfiken på hur mycket han väger nu.

    Fyra månader och en vecka gammal ... och vågen stannade på 4,9 kg.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lotta71
    lego68 skrev 2010-05-13 09:37:10 följande:
    Hittat hit ja me! Hoppas i alla mår bra eller börjar repa er från förkylning! Vi mår nu bra igen och njuter av den här veckans fina väder, Pixie fick sin första vaccinationspruta igår, det gick bra men hon blev så himla ledsen, det riktigt skar i mitt hjärta att göra henne illa så nu bad jag min man att gå och ta nr 2 Hon blev lite febrig på kvällen men annars var hon sitt vanliga glada jag. Kan inte fatta vilken glad liten unge jag fått  det är inte mycket som bekymrar henne, hon är bara för underbar Nu ska vi njuta av långhelg tillsammans och åka och titta på en ny bil, känns som vi behöver en lite större nu... Trevlig helg!
    Ja, det kan ju behövas! Vi har köpt en Ford Transut med 9 sittplatser o stort utrymme bak att lasta Bara att lyfta in vagnen hel
    lego68 skrev 2010-05-13 09:37:10 följande:
    Hittat hit ja me! Hoppas i alla mår bra eller börjar repa er från förkylning! Vi mår nu bra igen och njuter av den här veckans fina väder, Pixie fick sin första vaccinationspruta igår, det gick bra men hon blev så himla ledsen, det riktigt skar i mitt hjärta att göra henne illa så nu bad jag min man att gå och ta nr 2 Hon blev lite febrig på kvällen men annars var hon sitt vanliga glada jag. Kan inte fatta vilken glad liten unge jag fått  det är inte mycket som bekymrar henne, hon är bara för underbar Nu ska vi njuta av långhelg tillsammans och åka och titta på en ny bil, känns som vi behöver en lite större nu... Trevlig helg!
    Vad härligt med en sån glad bebis *Mysigt*
    AllieF skrev 2010-05-13 15:25:47 följande:
    Hallå! Så det finns iaf februaritrådar som fortfarande lever. :) Min Didrik blev 3 månader i måndags och i tisdags fick han sina första sprutor. Usch, det kändes i hjärtat och jag var såhär nära att börja gråta (tårarna kom). Den dagen (även innan sprutorna) så sov han jättebra hela dagen; bästa hitills, men igår och idag har han inte velat sova alls, och bara gråtit och varit jätteledsen. Han verkar inte ha ont, men det är inte som vanlig övertrötthet heller. Han kanske blivit mammigare och börjar vägra att sova ensam. Han sover nu, men det är nog inte långt kvar tills han vaknar igen.
    Jajamen, denna lever verkligen! Bara de senaste dagarna vi har tappat gnistan, men vi kommer igen
    Så hemskt med sprutan, man känner sig så elak!
    Kazeer skrev 2010-05-13 17:10:22 följande:
    Oskar har varit vaken i stort sett hela dagen idag och han har varit ett strålande solsken. Jag har förvisso inte sett så mycket av honom, eftersom jag har varit ute och handlat kläder till mig själv. Efter shoppingturen var jag helt slut (jag gillar inte att handla kläder till mig själv) så när jag kom hem däckade jag och sov två timmar.I måndags tog jag med mig pojkarna till BVC för att väga Oskar i vågrummet. Senaste BVC-besöket var vid tre månader och ästa inte förrän vid fem ... och jag var alldeles väldigt nyfiken på hur mycket han väger nu.Fyra månader och en vecka gammal ... och vågen stannade på 4,9 kg.
    Oj, orkar han vara vaken så mycket redan
    Han har vuxit på sig bra, den lilla gossen!
    ♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥
  • Lotta71

    Hm, jag menar såklart Ford Transit, inte Transut{#lang_emotions_embarassed}!
    Så går det när man ska vara snabb o effektiv!


    ♥ Emanuel-98 ♥ Isac-00 ♥ Daniel-02 ♥ Axel-10 ♥
  • Kazeer
    Lotta71 skrev 2010-05-14 16:38:57 följande:
    Hm, jag menar såklart Ford Transit, inte Transut!Så går det när man ska vara snabb o effektiv!
    Transut låter roligare  

    Så underbart att kunna lyfta in vagnen så enkelt. Ska jag få plats med vagnen i min lilla bil måste jag fälla ena baksätet och sedan lägga in vagnen på sidan - skitjobbigt! På fyra månader har jag gjort det en (1) gång. Veckan som kommer ska det ske åtminstone fyra gånger. Mina armbågar protesterar redan
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lingongrova

    Så bra att du fixat en ny tråd Lotta!

    Hos oss är det riktigt höstväder idag. Grått, blött och kallt. Fryser.
    Men har fått mkt gjort. Röjt och städat ut killkläder från storlek 50-98, jag gav bort alltihop, för lat för att sälja på Tradera. Fick en liten tankeställare när jag röjde bland alla grejor, hittade kläder som vi inte ens hunnit använda, ska försöka att handla lite mindre till Ebba än vad jag har gjort till killarna. Har fyndat fina sommarklänningar till henne på Tradera, jätte fina från Lindex som jag själv tittat på i affären, oj vad man kan spara pengar på det.

    Nu ska jag värma mig med en kopp te. Trevlig helg!

Svar på tråden BF-Februari 2010 - Del 5 Vi snackar vidare=)!