Jag har en piercing i var bröstvårta och kan bara säga - gör det! Beröringskänsligheten vart otroligt mycket starkare :D
Var själv lite orolig för själva smärtan, det är ju högst indivduellt hur stark man uppfattar den. Men har man ammat så hey, piercing var ju inget alls! Här kunde vi inte hålla fingrar och tungor borta värst länge, men använde, vad som inom LB/HS kretsar kallas "slicklapp" den första månaden. Efter det kändes dom tillräckligt läkta för att tåla lättare lek iaf. Men helt genomläkt tar ca 4 månader.
Jag tycker du ska leta upp en piercingstudio i din närhet och ringa dit, det minsta man kan kräva innan man ens sätter foten innanför dörren är ett trevligt och informativt samtal på telefon!
Några av mina funderingar innan var om/hur mycket det kommer synas, men första veckan hade jag sterilkompresser tejpade över - inget syntes alls!
Utan kompresser fick man välja bort de tunnaste topparna då bh är bra att undvika den första tiden.
Mina bröstvårtor var konstant hårda i veckor, men med rak stav och små kulor så syntes inte smyckena alls. Nu kan jag ju reglera själv hur mycket det ska synas eller inte genom val av kläder och smycken.
Och åter igen, testa, det är en ny värld som öppnar sig! Själv ramlade jag dit på en till kort efter, mer centralt placerad och längre ner, det är också en höjdare!! ;)