• Anonym (piercing)

Någon med piercing i bröstvårtan?

Vill vara anonym eftersom flera känner mig här privat och jag vill hålla detta i min egen privata sfär...

Funderar på att göra en piercing i bröstvårtan, tycker att det är snyggt och är oxå väldigt känslig för beröring där...tror att det skulle förhöja känslan med en ring eller stav...
    Finns det någon som kan berätta om detta...som har gjort det och kan tala om hur det kändes, hur lång tid det tog innan det läkte o.s.v..?

• Svar på tråden Någon med piercing i bröstvårtan?
  • Anonym (piercing)

Nämen...ingen med piercing i bröstvårtan?

• Anonym (LS)

Jag har en piercing i var bröstvårta och kan bara säga - gör det! Beröringskänsligheten vart otroligt mycket starkare :D
    Var själv lite orolig för själva smärtan, det är ju högst indivduellt hur stark man uppfattar den. Men har man ammat så hey, piercing var ju inget alls! Här kunde vi inte hålla fingrar och tungor borta värst länge, men använde, vad som inom LB/HS kretsar kallas "slicklapp" den första månaden. Efter det kändes dom tillräckligt läkta för att tåla lättare lek iaf. Men helt genomläkt tar ca 4 månader.
    Jag tycker du ska leta upp en piercingstudio i din närhet och ringa dit, det minsta man kan kräva innan man ens sätter foten innanför dörren är ett trevligt och informativt samtal på telefon!
    Några av mina funderingar innan var om/hur mycket det kommer synas, men första veckan hade jag sterilkompresser tejpade över - inget syntes alls!
    Utan kompresser fick man välja bort de tunnaste topparna då bh är bra att undvika den första tiden.
    Mina bröstvårtor var konstant hårda i veckor, men med rak stav och små kulor så syntes inte smyckena alls. Nu kan jag ju reglera själv hur mycket det ska synas eller inte genom val av kläder och smycken.
    Och åter igen, testa, det är en ny värld som öppnar sig! Själv ramlade jag dit på en till kort efter, mer centralt placerad och längre ner, det är också en höjdare!! ;)

• Ramunda

Äntligen en tråd om det här.. Har oxå några frågor då det gäller hur gör man om man ska amma? tar man bort den då eller.. Jag vet det är en korkad fråga men, det är min fråga...

Har tänkt å göra en nu snart nämligen... men jag ska kontakta studion först...

• BeccaGrodan

har haft i ena bröstvårtan men trots att jag följde skötselråden läkte den aldrig helt och efter 8 månader ca så gav jag upp och tog ut den :/ tycker det är jätte fint, speciellt med stav i bröstvårtan men min ville uppenbarligen inte vara kvar :/

• Anonym (LS)

>Ramunda> Din fråga är väl helt berättigad! Man tar helt enkelt ur smycket när man ammar. Därför ska man vänta minst ett år efter piercingen är gjord innan man börjar amma, eller ja, ens blir gravid. Hormonrubbningarna i kroppen stör nämligen läkningsprocessen.

• Ramunda

Anonym (LS):::

jätte tack för svaret.. nu blir jag mer å mer bestämd på att ta piercing...

• Anonym (piercing)

Åh, tack för svar...blev ännu mer sugen nu! Ska ringa en studio som jag tidigare har tatuerat mig i...de gör piercingar oxå.....ringer redan imorgon!

BeccaGrodan - hur läkte bröstvårtan efter det att du tog ur piercingen?

• Anonym

Gjorde en piercing i ena bröstet 2000 men kunde bara ha den i några månader innan jag fick världens inflamation trots skötsel råd och så. Jag har än i dag två "knuter" på var dera sida om bröstvårtan och kan fortfarande trycka ut vit "goja" där ifrån. Fick barn förra sommaren och ammade. Vet inte om det har med det att göra men ammningen gick mycket mycket bättre med det andra bröstet, hade fruktansvärt ont i det f d piercade bröstet-. Men gud va fint det var, älskade det när jag hade den

• Xtinaa

Jag har ingen piercing där, men skulle sååå gärna vilja..
    Är lite rädd för det bara, gör det jätteont?

• BeccaGrodan

precis som någon sa tidigare. när jag tog ur min blev det två små upphöjningar vid in och utgångshålen. ser typ ut som en liten finne, ur det ena kan jag fortfarande klämma ur vit goja då o då. har inte ont eller nått och gör inte ont när jag klämer ur gojan heller :) men det är ju pga piercingen :/

Svar på tråden Någon med piercing i bröstvårtan?