Retad pga kläder
Har en dotter på 10 år som tråkigt nog blivit retad i perioder för sina kläder.
Jag brukar oftast kunna hantera sånt här, men vad sjutton ska man göra egentligen?
Första omgången blev hon retad pga hon hade så mycket olika kläder på skolan, hon har en enorm garderob då hon har en kusin som är några år äldre som har en klädtokig mamma, vi ärver enorma mängder kläder där.
Ska man tacka nej till kläder så att inte klasskompisar retas?
Sen har hon även blivit retad för att hon i deras ögon har märkeskläder, tex disel, ed hardy och adidas. Man ska inte ha sånt.
Men vi lägger inga stora pengar på kläder åt henne.
Vi har kass ekonomi just nu, vi har gamla skulder här hemma som vi betalar av på i så snabb takt vi bara kan så vi handlar på tex röda korset och rea, och på såna ställen hittar vi billiga kläder som hon tycker är supersnygga.
Ska vi sluta fynda och istället handla på enbart på hm och kappahl? Vi brukar handla där när hon får presentkort av farfar sin, varför retas barn om kläder?
Eller kommer synsätten från föräldrar som säger att barnen inte får dom där ed hardy skorna pga dom är för dyra? Efter det kke barnen anser att dom har rätt att retas?
Vet banne mig inte vad jag ska göra riktigt, börja tacka nej till kläder? Sluta fynda? Inte låta henne välja kläder själv?
Brukar säga åt henne att inte bry sig och att dom är löjliga, men visst tar hon åt sig när dom retas.