• Väntan på en liten

Varför ÄL-flytningar när jag är gravid?

Jag är i v.6+6 och har som rikliga ÄL-flytningar. Hade inte ens såna ordentliga ÄL-flytningar innan jag blev gravid ens. Hur kommer det sig? Några fler som har det också trots att du är gravid?

Längtar...238 dagar kvar
  • Svar på tråden Varför ÄL-flytningar när jag är gravid?
  • Ingiz

Det är jättevanligt att man får det. Jag har också det till och från.
    Under hela graviditeten, av och till, kan du får ökade flytningar som är slemmiga och ofärgade det är för att vävnaden i slidan blir blodrikare och lättare avger vätska.

Ha det bra.

• Väntan på en liten
    Ingiz skrev 2010-05-13 17:47:20 följande:
    Det är jättevanligt att man får det. Jag har också det till och från.Under hela graviditeten, av och till, kan du får ökade flytningar som är slemmiga och ofärgade det är för att vävnaden i slidan blir blodrikare och lättare avger vätska.Ha det bra.
    Jag tycker de ser lätt gula ut eller vita.

Jag har verkligen märkt att jag är mer blöt nu än förr. Precis efter ÄL då jag blev gravid så var jag snustorr och trodde ju givetvis då att det inte blivit något.

Kan det hänga ihop med att jag får sådana ÄL-flytningar nu att jag skulle ha haft ÄL nu om jag inte hade vart gravid?
    Längtar...238 dagar kvar
  • Ingiz

I början av min garaviditet trodde jag att jag fick mens eller MF när det rätt som det är blev tokblött - men det var bara en flytning. Vårdguiden säger att en tunn vit flyning som inte luktar illa inte är något konstigt. För vissa ökar flytningarna med antalet graviditetsveckor.

Att den ibland ser lite gulaktig ut kan ju kanske ha att göra med att det är lite lite urin som missfärgar den. Så länge de inte luktar illa eller är gryniga och kesoliknande har jag hört att det är ok.

Vet inte om det hänger ihop med när man skulle haft ÄL under grav.

Hör med din BM när du pratar med henne nästa gång.

• skrållan1978

det är vanligt, har jag haft med dom flesta av mina barn i början men denna grav kom flytnngarna nu typ=) så lite annorlunda denna ggn, men äckligt e det, bläääääää

• Väntan på en liten
    Ingiz skrev 2010-05-13 18:01:53 följande:
    I början av min garaviditet trodde jag att jag fick mens eller MF när det rätt som det är blev tokblött - men det var bara en flytning. Vårdguiden säger att en tunn vit flyning som inte luktar illa inte är något konstigt. För vissa ökar flytningarna med antalet graviditetsveckor.Att den ibland ser lite gulaktig ut kan ju kanske ha att göra med att det är lite lite urin som missfärgar den. Så länge de inte luktar illa eller är gryniga och kesoliknande har jag hört att det är ok.Vet inte om det hänger ihop med när man skulle haft ÄL under grav. Hör med din BM när du pratar med henne nästa gång.
    Det luktar inte illa, men jag har haft klåda på samma ställe ändå sedan i februari som kommer och går.

Ska höra med BM om jag kommer ihåg det

Jo, jag har betyligt mer blöt nu och ibland som du skriver så känns det som det rinner till, men det är tack och lov bara en flytning men obehagligt ändå.
    Längtar...238 dagar kvar
  • Väntan på en liten
    skrållan1978 skrev 2010-05-13 18:21:37 följande:
    det är vanligt, har jag haft med dom flesta av mina barn i början men denna grav kom flytnngarna nu typ=) så lite annorlunda denna ggn, men äckligt e det, bläääääää
    Detta har pågått ett tah, men jag upptäckte idag att jag hade verkligen som snorlobbar, lagom fräscht. När jag försökte bli med barn så hade jag aldrig såna där trådiga slem flytningar, lagom att komma nu
    Längtar...238 dagar kvar
  • Ingiz
    Väntan på en liten skrev 2010-05-13 19:46:40 följande:
    Det luktar inte illa, men jag har haft klåda på samma ställe ändå sedan i februari som kommer och går. Ska höra med BM om jag kommer ihåg det Jo, jag har betyligt mer blöt nu och ibland som du skriver så känns det som det rinner till, men det är tack och lov bara en flytning men obehagligt ändå.
    Under de första 2 månaderna kunde jag inte använda vanlig tvål, jag änvänder ändå Lactasyd, i underlivet utan fick köpa apotekets intim tvättolja.

Jag kan ju säga att för min del så är det mycket bättre nu både att det kliade och flytningarna. Vet inte riktigt när det blev mer normalt men typ de senaste 2-3 veckorna.

Jag fick heller aldrig ÄL-flytningar innan. Håller helt med lagom kul att man får sådana flytningar nu.
  • Väntan på en liten
    Ingiz skrev 2010-05-13 20:14:44 följande:
    Under de första 2 månaderna kunde jag inte använda vanlig tvål, jag änvänder ändå Lactasyd, i underlivet utan fick köpa apotekets intim tvättolja.Jag kan ju säga att för min del så är det mycket bättre nu både att det kliade och flytningarna. Vet inte riktigt när det blev mer normalt men typ de senaste 2-3 veckorna.Jag fick heller aldrig ÄL-flytningar innan. Håller helt med lagom kul att man får sådana flytningar nu.
    Min klåda började i samband med de där jädra progesteron vaggisarna, grr efter det så har jag haft klåda i stort sett dagligen trots att jag både kört en kur Dalacin, en kur antibiotika, flera med Pevaryl och det är bra några få dagar och så börjar det om igen. Är som en liten liten spricka i slemhinnan typ som spricker upp hela tiden när man torkar sig efter toalettbesök, tvättar sig kliar eller av vad som och så antar jag att det kliar när de läker.

Ska ta upp det med BM, men jag kan nästa gissa mig till vad hon kommer svara..det finns pevaryl och Canesten på apoteket......
    Längtar...238 dagar kvar
  • Ingiz
    Väntan på en liten skrev 2010-05-13 20:23:46 följande:
    Min klåda började i samband med de där jädra progesteron vaggisarna, grr efter det så har jag haft klåda i stort sett dagligen trots att jag både kört en kur Dalacin, en kur antibiotika, flera med Pevaryl och det är bra några få dagar och så börjar det om igen. Är som en liten liten spricka i slemhinnan typ som spricker upp hela tiden när man torkar sig efter toalettbesök, tvättar sig kliar eller av vad som och så antar jag att det kliar när de läker. Ska ta upp det med BM, men jag kan nästa gissa mig till vad hon kommer svara..det finns pevaryl och Canesten på apoteket......
    Om du tror att det är en liten liten spricka kan jag rekomendera Bephanten. Eftersom jag nyligen gjort och min man håller på med sin tattuering så hade vi det hemma. Jag tänkte när jag fick ett litet, litet sår som kliade när det läkte att kan barn ha det i rumpan och på röda små underliv kan jag också. Det hjälpte jättemycket.

Med de ökade flytningarna blir man ju mer fuktig i underlivet under en längre tid och den stackars huden är inte van vid det så då kan jag tänka mig att det lättare blir små sår och sprickor.

Fy vad jobbigt med en sådan massa kurer. Hoppas att hela lägger sig med tiden.
  • KickiHH

har haft flytningar under hela graviditeten och fått använda trosskydd hela tiden, men vet inte hur vanligt det är

Svar på tråden Varför ÄL-flytningar när jag är gravid?