Varför ÄL-flytningar när jag är gravid?
Jag är i v.6+6 och har som rikliga ÄL-flytningar. Hade inte ens såna ordentliga ÄL-flytningar innan jag blev gravid ens. Hur kommer det sig? Några fler som har det också trots att du är gravid?
Jag är i v.6+6 och har som rikliga ÄL-flytningar. Hade inte ens såna ordentliga ÄL-flytningar innan jag blev gravid ens. Hur kommer det sig? Några fler som har det också trots att du är gravid?
Det är jättevanligt att man får det. Jag har också det till och från.
Under hela graviditeten, av och till, kan du får ökade flytningar som är slemmiga och ofärgade det är för att vävnaden i slidan blir blodrikare och lättare avger vätska.
Ha det bra.
I början av min garaviditet trodde jag att jag fick mens eller MF när det rätt som det är blev tokblött - men det var bara en flytning. Vårdguiden säger att en tunn vit flyning som inte luktar illa inte är något konstigt. För vissa ökar flytningarna med antalet graviditetsveckor.
Att den ibland ser lite gulaktig ut kan ju kanske ha att göra med att det är lite lite urin som missfärgar den. Så länge de inte luktar illa eller är gryniga och kesoliknande har jag hört att det är ok.
Vet inte om det hänger ihop med när man skulle haft ÄL under grav.
Hör med din BM när du pratar med henne nästa gång.
det är vanligt, har jag haft med dom flesta av mina barn i början men denna grav kom flytnngarna nu typ=) så lite annorlunda denna ggn, men äckligt e det, bläääääää
har haft flytningar under hela graviditeten och fått använda trosskydd hela tiden, men vet inte hur vanligt det är