Shit somnade under skift
Jag har jobbat natt 4 år. Älskar att jobba natt och har alltid varit duktig i mitt jobb.
Är på ett boende för äldre. Jag har alltid skällt på andra som somnat på jobbet för jag tycker det är dålig stil. Oki om man lutar huvudet 5-10 min å råka slumra. Men att bädda ner sig och sova tycker jag är dålig stil. Man är ju där för att vara vaken. Vi får inte sova på jobbtiden men men men...
Hade gjort färdigt allt jobba och väntade på dagpersonalen. Jag tittar på tv och helt plötsligt känner jag en hand på min axel och en av morgontjejerna ropa mitt namn. Jag har suttit och slocknat 5-10 min och hörde inte att hon kom. Jag skäms så hemskt mycket och hon ser jag blir generad.
D värsta är att jag vet inte om det kommer spridas nu. Jag är inte så nära vän med de som jobbar dag men hon som väckte mig verkade inte så arg eller så men man skäms ju ändå... Hon sa bara: Ge mig rapport så får du gå hem och sova...
Alla jag pratat med säger att de är nog ingen fara. De vet ju hur noga jag är i vanliga fall och har aldrig somnat på jobbet. Jag har varit extra trött nu ett par veckor och de var så skönt att allt var avklarat med morgonarbetet och jag kopplade av framför tv:n en stund. Och då slocknade jag bara..
Men oki hur ska jag göra nu... Glömma eller lika bra ringa chefen och berätta vad som hände för säkerthets skull..
Ska man sitta å ha ångest för det nu.. Får ångest för det mesta när det gäller saker jag gör bort mig i.