• Anonym

Nej nej! I vecka 25 och har redan gått upp 10 kg!

Man hör talas om många här inne som bara går upp ca 10-12 kg under HELA graviditeten. Grattis till er säger jag...Ställde mig på vågen idag och kunde inte tro mina ögon. På 5 veckor har jag ökat 6 kg!. Var ska detta sluta?

• Svar på tråden Nej nej! I vecka 25 och har redan gått upp 10 kg!
  • lia76

Njut av graviditeten istället för att fokusera djej på hur mycket du gått upp. Dessa kilon försvinner sen.
    Vet du med dej själv att du inte äter olämpligt och inte går upp i vikt pga en massa godis, snabbmat osv så behöver du inte oroa dej så mycket.

Det är mycket fostervatten, du får 50% ökad blodmängd i kroppen, du har en bebis som växer, du samlar på det vätska i kroppen, moderkakan väger.
    Allt det ovannämnda försvinner med förlossningen och de extrakilno försvinner.

Men de extrakilno du drar på dej över det får du träna bort.

Jag gick upp 19 kg båda mina graviditeter. Gick ner 10 kg efter förossningen. De övriga 9 hann jag inte gå ner helt förrän jag blev gravid på nytt.

Nu har jag istället mått psykiskt dåligt så jag har gått upp igen

(=
  • Anonym

Tack för dina stöttande ord! Tyvärr har jag mig själv lite att skylla..Jag äter bra men blir liksom aldrig mätt och tar då lite till...usch..Och barnmorskan sa till mig att idealiskt hade varit att jag gått upp mellan 7-12 kg under hela graviditeten..
    Jag är dock svullen på händer och anklar så det kan ju i och för sig vara lite vätska också.
    Hoppas att du mår bra snart igen! kram

• Anonym (anna)

Försök att inte oroa dig. Sånt där är så olika... Jag hade gått upp 7 kilo till inskrivningen i v.11!  {#lang_emotions_dreamer} Haha, slutade med att jag gick upp strax över 20 kilo. Jag var rätt smal innan så det behövdes väll.. o sen var jag hungrig HELA tiden! Jag tappade i stort sett alla mina kilon rätt fort efter förlossningen så det gjorde inget att jag gick upp så mkt =) Försök inte tänka på vågen så mkt, tänk mer på vad o hur du äter så får vikten bli det det blir. =)

• Megamjukistess

ja du vägde 59 i början av graviditeten nu e jag i vecka 30 och väger 78,9!!! några mån innan jag blev gravid vägde jag 52har alltid varit liten men nu e jag en vandrande budah!=(

• Tamme

Jag gick upp 20 kg under min graviditet och nu när min dotter är 2 månader väger jag 17 kg mindre. Jag åt mer än vanligt men helt ärligt brydde jag mig inte om kilon då jag visste att de skulle försvinna. Nu har jag bara lite mage kvar. Så ät, njut av din graviditet, ta hand om dig och barnet och när det är ute så kommer du bli av me ddet mesta..

• Bangbang

Skit i vikten just nu. Njut av att vara gravid. Jag gick upp nästan 28-29 kilo med både första och andra. Hade i och för sig massor med fostervatten. 4-6 månader hade jag gått ner allt. Så ta det lugnt. Du är inte själv om att gå upp mycket, det är olika. Med första åt jag som en tok och gick upp 28. Med andra skärpte jag mig betydligt men gick ändå upp 29 kilo. Du är inte gravid många gånger i ditt liv så relaxa lite =D

• Anonym

Jag gick upp ca 19 kg under mina graviditeter och de var helt normalt enligt min BM. Så ta de lugnt och njut av graviditeten i stället. Vet du med dig att du inte äter en massa skit och normala portioner så kommer dina kg försvinna rätt snabbt.

Äter du däremot en massa skit och inte rör dig alls så kan de bli lite svårare att bli av med alla kg :)

• Mamma till Fem döttrar

Så var det för mig med. Jag undrade vad det skulle sluta! Men sen så slutade jag faktiskt gå upp i vikt. Nu är jag i v.36 och har snarare gått ner 2kg men det är för att jag inte orkar äta så mycket längre Säger dock som så många andra här! NJUT nu av graviditeten ist! Vi har så mkt krav på oss annars ändå! Lycka till!

• Anonym

Åh vilka fina och stöttande ord! Jag ska försöka njuta mer...men inte för mycket;P
    Kram på er alla!

Svar på tråden Nej nej! I vecka 25 och har redan gått upp 10 kg!