• Nalli3

Ska påbörja IVF

Jag och min sambo har varit på ivf kliniken och gått igenom de första stegen. Samtal, informations mötet i grupp och nu har jag fått hem recepten och har börjat äta mina folsyre tabletter. Känns som en evighet innan man ska börja med injektionerna men samtidgt skrämmer det mig lite.
    Väntar nu på att min mens ska börja så att jag kan påbörja mina injektioner.
    Någon annan som är i samma stadie som mig när det gäller IVF behandlingen och som också ska börja med injektionerna eller som redan påbörjat dem?
    Gör det ont och är det jobbigt?

• Svar på tråden Ska påbörja IVF
  • AnKa78

Hej!
    Vi ska också troligtvis börja med ivf, men till hösten. Har som ni varit på information och sedan ett läkarbeök o samtal med barnmorska. Fått alla recept med. Har också fått recept på pergotime som jag ska prova nu snart så fort det går.
    Vi har iaf försökt i 2 år nu, blev gravid i höstas men fick missfall i v.9. inget hänt sen dess. Är sååå less på detta.
    Hur gamla är ni och vart går ni?
    Jag är 31 år o vi går på sahlgrenska i göteborg.
    Hoppas verkligen o slippa ivf, att det tar sig ändå under sommaren.

• oceanney

Det är förstås väldigt individuellt men jag är idag på sprutdag 10 på första IVFen och har i princip inga biverkningar och sprutorna gör inte ett dugg ont. Det gör tex mycket ondare att ta blodprov. Då kanske du förstår hur litet sticket är. Det känns bara kul att äntligen kommit till skott med detta. Lycka till! 

• Nalli3
    AnKa78 skrev 2010-05-17 20:44:54 följande:
    Hej!Vi ska också troligtvis börja med ivf, men till hösten. Har som ni varit på information och sedan ett läkarbeök o samtal med barnmorska. Fått alla recept med. Har också fått recept på pergotime som jag ska prova nu snart så fort det går.Vi har iaf försökt i 2 år nu, blev gravid i höstas men fick missfall i v.9. inget hänt sen dess. Är sååå less på detta.Hur gamla är ni och vart går ni?Jag är 31 år o vi går på sahlgrenska i göteborg.Hoppas verkligen o slippa ivf, att det tar sig ändå under sommaren.
    Usch så tråkigt att höra, men vi får hoppas att det går för oss båda nu när vi fått hjälp.  vi är 23 år och vi går i Malmö på cura kliniken (privat klinik).
    Tycker om personalen så mycket de jag har träffat och de lilla jag varit där änn.. =)
Svar på tråden Ska påbörja IVF