• Tigrino

2-månaders med ISKALLA händer!

Min son blir två månader nu på måndag, och han har sen födeln haft iskalla händer - jag trodde det skulle ställa om sig efter ett tag?!
    De är inte blåaktiga som de var den första tiden, men alldeles iskalla för det mesta. Han är inte kall i övrig, får värmeprickar ibland, så för lite kläder har vi inte på honom.
    Däremot blir han varm om händerna när han ligger intill och ammar.

Är era tvåmånaders och där omkring kalla om händerna? Både jag och hans far har allt som oftast kalla händer och fötter, är det ärligt tro? Försvann det när de blev äldre?

Så obehagligt när man ska amma honom och det kommer en isbit till hand mot revbenen...! Funderar på att sätta strumpor på händerna också! {#lang_emotions_wink}

• Svar på tråden 2-månaders med ISKALLA händer!
  • Stinky

Jag kommer ihåg att min son också var väldigt kall om händer och fötter när han var så liten, men fick veta att det är helt naturligt och inget att oroa sig för. Det försvinner med tiden.

• HeleneK

Min dotter är snart tre månader och hennes fötter och händer brukar vara iskalla ibland. Dom på BVC sa att det var vanligt, så det är inget att bekymra sig över :)

• Skogsflickan

Min son fyller 2 månader på onsdag och det är samma där..Sedan födseln är han kall om händer o fötter. Spelar ingen roll om han har mkt kläder o strumpor eller inte. Barnläkaren förklarade att det berodde att när dom var så små så kompenserar kroppen värmen till övriga större organ i kroppen och det var inget att oroa sig för. Jag skulle känna på mage o rygg, var det varmt är barnet varmt är det kallt så ska jag klä på lite mer

• LillaFlingan

de har inte så bra blodcirkulation.. det är därför.. :)

Svar på tråden 2-månaders med ISKALLA händer!