• mape04

Har era barn hörselskydd när dom skjuter luftgevär?

Några barn ska prova på luftgevärs skytte nu under ett sommar läger som jag ska vara läger ledare för.

I inbjudan har jag rekommenderat hörselskydd.
    Överbeskyddande?  
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-17 23:47
    Har era barn hörselskydd när dom skjuter med luftgevär
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har era barn hörselskydd när dom skjuter luftgevär?
  • camas

nu har inte minat barn skjutit luftgevär...

men SJÄLVKLART ska de ha det... det är ju hörseln vi talar om.

Filip 041227 och Tea 080401
  • Miss Cee

Jag har tävlat i skytte (luftgevär/kolsyregevär) och det fanns inte på kartan att någon på skytteklubben skulle ha avfyrat ett enda skott utan att ha hörselskydd på sig.

Så givetvis ska de ha hörselskydd!

• vampyria2

Haha nu svarade jag alltid, men man kan bli lite förvirrad på vad man ska svara på när man läser din TS, är det rubriken eller din sista fråga om du är överbeskyddande {#lang_emotions_dreamer}

• mikp
    Visst ska barnen ha hörselskydd när dom skjuter med luftgevär. 
    Se även till så att barnen som ev väntar på att få skjuta har hörselskydd.
    Helst ska barnen ha hörselkåpor eftersom det skyddar bättre.
  • EttLångtOchJolligtNamn

Låter inget när man skjuter luftgevär, det låter mer om en bil som åker föbi.
    Bättre å gå dom skyddsglasögon.

• Miss Cee
    EttLångtOchJolligtNamn skrev 2010-05-21 21:27:07 följande:
    Låter inget när man skjuter luftgevär, det låter mer om en bil som åker föbi. Bättre å gå dom skyddsglasögon.
    Beror alldeles på om du är inomhus eller utomhus, och vilket gevär du har.

Om man ska skjuta tio skott mot en ölburk på tomten vid något tillfälle så spelar det ju ingen roll. Ska du skjuta för att träna i en skjyttehall inomhus, där flera personer tränar samtidigt så vill du INTE sitta utan hörselskydd i en timme eller två.
  • MaNiMi

Skyddsglasögon har mina haft varje gång, men bara hörselskydd när de skjutit inomhus med andra gevär en det egna som inte låter mkt när man skjuter utomhus.

• EttLångtOchJolligtNamn
    Miss Cee skrev 2010-05-22 02:37:15 följande:
    Beror alldeles på om du är inomhus eller utomhus, och vilket gevär du har. Om man ska skjuta tio skott mot en ölburk på tomten vid något tillfälle så spelar det ju ingen roll. Ska du skjuta för att träna i en skjyttehall inomhus, där flera personer tränar samtidigt så vill du INTE sitta utan hörselskydd i en timme eller två.
    Been there, done that.
    Låter inte nå illa.
    Värre om det hade varit med riktiga gevär/pistoler.
    Nej enligt mig är det onödigt, men det är bara min åsikt så ni får avgöra själva.
  • hej2010

Min dotter provade på luftgevärs skytte förra helgen, utomhus  på en skjut bana.  Alla barnen  som provade att skjuta var tvungna att ha hörselskydd när dom skött.
    Vissa hade det även när dom väntade på sin tur att få skjuta luftgevär.

Svar på tråden Har era barn hörselskydd när dom skjuter luftgevär?